مدیریت شهری

اتمام پروژه های نیمه تمام پایتخت تا نیمه اول سال آینده

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین   صبح امروز محمدباقر قالیباف در نظارت ستادی شهرداری منطقه ۱۸ در نشست با دبیران شورایاری و مدیران محلات شهرداری این منطقه حضور یافت و در فضایی صمیمی به بررسی مشکلات محلات مختلف این منطقه پرداخت.

قالیباف پس از استماع گزارش دبیران شورایاری محلات منطقه ۱۸،  طی سخنانی از ساختار سازی محلات و شورایاری ها به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات دهه گذشته در شهرداری تهران یاد کرد و گفت: پنجه های تدبیر و جای حل مشکلات، محلات و شورایاری هاست و این کار ماندگاری خواهد بود که همیشه می تواند به بهبود وضعیت مردم شهر کمک کند.

وی مهم ترین کار معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری را توجه به سرای محلات و شورایاری ها دانست و گفت: حتما ما در راس مجموعه شهرداری تهران می توانیم با تصمیم گیری درست، مجموعه شورایاری ها و مدیران محلات را تقویت کنیم اما اگر شما نتوانید نقش خود را به درستی ایفا کنید، هیچ قدرتی برای حل مشکلات نخواهیم داشت.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: مجموعه برنامه ریزی های شهری شامل طرح های تفصیلی و معماری و شهرسازی با محوریت محله محوری پایه گذاری شده و مساجد نیز باید مراکز محله شوند. امروز نوع شهرسازی ما تغییر پیدا کرده و نوع ساختمان ها در مجموعه های شهری با محلات گذشته تفاوت دارند اما همین روند نیز می تواند به صورت محله ای ساماندهی شده و طرح های منظر آنها دیده شود.

وی با بیان اینکه محوریت محله باید اساس برنامه ریزی در حوزه های شهر  باشد، تاکید کرد: برای توجه به همه نکات تربیتی، ارتقا کیفیت زندگی، رشد و تعالی انسان ها باید در حوزه شهرسازی متمرکز شده و به  موضوع محله گرایی توجه داشته باشیم تا در هر مرحله ارتباطات محله را به درستی مدیریت کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود موضوع خط راه آهن واقع در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ را یکی از دغدغه های مجموعه شهرداری تهران نامید و گفت: در دو جلسه گذشته کمیسیون ماده ۵ متمرکز  موضوع راه آهن بودیم و این مساله در شورای شهر نیز به صورت جدی دنبال می شود. در این میان اختلاف نظری بین شهرداری تهران و مجموعه راه آهن وجود دارد چرا که راه آهن قصد فروش این زمین با کاربری تجاری را دارد تا هزینه هایی که برای احداث تونل صورت گرفته است را از این محل تامین کند. در این راستا در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد که به هیچ عنوان روی اراضی راه آهن بارگذاری تجاری، اداری و مسکونی صورت نگیرد و همه این عرصه به فضای سبز و سرانه های خدماتی منطقه ۱۷ و ۱۸ اختصاص پیدا کند.

وی از پیگیری موضوع اراضی راه آهن از سوی شهرداری تهران خبر داد و گفت: شورایاری ها نیز نباید نقش مطالبه گری خودشان را رها کنند تا بتوانیم این مجموعه را سامان داده و از تبدیل این عرصه به یک معضل اجتماعی و عمرانی جلوگیری کنیم.

قالیباف در ادامه از تکمیل پروژه شهید بروجردی از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران طی سال آینده خبر داد و گفت:  تلاش می کنیم تا در شش ماهه اول سال آینده با تامین اعتبار مورد نیاز، بتوانیم این پروژه را به اتمام رسانده و سایر پروژه نیمه تمام در مناطق ۲۲ گانه را نیز تکمیل کنیم.

شهردار تهران در ادامه از پیگیری موضوع بازار آهن از سوی شهرداری تهران و برگزاری جلساتی به منظور ساماندهی این محدوده خبر داد و تصریح کرد: حل مشکلات محدوده تقی آباد نیز در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و در معاونت خدمات شهری به دنبال آن هستیم تا بتوانیم مراکز وجود در تقی آباد را به صورت کامل به کهریزک منتقل کنیم.

وی همچنین از تدبیر برای انتقال کارخانه آسفالت سازی شهرداری تهران در محدوده منطقه ۱۸ خبر داد.

قالیباف در ادامه با اشاره به درخواست دبیران شورایاری به منظور ساماندهی سد معبر، تاکید کرد: در اینکه سد معبر خلاف قانون است، شکی نیست و حتما باید این موضوع را ساماندهی کنیم؛ اما نباید از یاد برد که در میان این افراد عده ای فرصت طلب و عده ای نیز انسان های سالم و نیازمند هستند. به همین جهت نیاز است تا افراد نیازمند را ساماندهی کنیم تا بتوانیم فرصتی را برای امرارمعاش آنها در این شرایط سخت اقتصادی ایجاد کنیم.

شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود به موضوع رسیدگی به محرومان و نیازمندان از سوی سرای محلات نیز تاکید کرد و ابراز داشت: در کنار تمامی اقدامات خود نیاز داریم تا خارج از سیستم شهرداری و با کمک خیران بتوانیم به دو موضوع درمان و اطعام نیازمندان رسیدگی کنیم.

افتتاح بخش کاردرمانی و توانبخشی مرکز رعد الغدیر

قالیباف در ادامه بازدیدهای میدانی خود با حضور در مرکز خیریه رعد الغدیر، از بخش های مختلف این مجموعه و فعالیت های صورت گرفته به منظور اشتغالزایی و توانمند سازی معلولان بازدید کرد.

در جریان این بازدید بخش کاردرمانی و توانبخشی مجموعه رعد الغدیر با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

گفتنی است بخش کاردرمانی و توانبخشی مجموعه رعد الغدیر با مشارکت شهرداری تهران احداث شده و شامل بخش های خدماتی مختلفی برای خدمت رسانی به معلولان شامل گفتاردرمانی، مشاوره، خدمات پزشکی، کاردرمانی، توانبخشی و نمازخانه است.

تزریق واگن های جدید و پیگیری امتدادخط۳ مترو تا اسلامشهر

به گزارش شهرنوشت در ادامه برنامه های امروز جلسه نظارت ستادی شهرداری منطقه ۱۸ به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور معاونان و مدیران شهرداری تهران و مجموعه مدیران شهرداری منطقه ۱۸ برگزار شد.

در جریان این جلسه معاونان شهرداری تهران به ارایه نتایج نظارت ستادی و گزارش عملکرد بخش های مختلف منطقه ۱۸ پرداخته و مسایل و مشکلات شهری این منطقه را با حضور شهردار تهران مورد بررسی قرار دادند.

شهردار تهران طی سخنانی در این جلسه با اشاره به تکمیل پروژه های شهید بروجردی و ۴۵ متری بهار از سوی معاونت فنی و عمران و اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی در منطقه ۱۸، تاکید کرد: موضوع تامین دسترسی های محلی مناطق ۱۸ و ۱۹  و اتصال آنها به شریان های مهم شهری از گذشته در دستور کار شهرداری تهران بوده و در ادامه نیز این روند را تکمیل خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اتصال محلات داخلی منطقه ۱۸ به سیستم حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: ضروری است  شبکه ای به منظور دسترسی راحت و آسان شهروندان منطقه ۱۸ به ایستگاه های مترو فراهم شود تا تسهیلات مورد نیاز برای استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی ایجاد شود.

شهردار تهران همچنین از تزریق واگن های جدید به خط سه مترو به منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها در این خط خبر داد و گفت: ضروری است پیگیری های لازم به منظور امتداد خط سه مترو تهران تا اسلامشهر صورت گیرد تا با تامین اعتبارات از سوی دولت و شهرداری اسلامشهر بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم.

قالیباف  بر ضرورت رسیدگی به موضوع سد معبر و ساماندهی افراد نیازمند در این منطقه تاکید کرد.

راه اندازی بیمارستان برای کارمندان شهرداری براساس مصوبه شورا

 در ادامه نظارت ستادی منطقه ۱۸ با حضور در محل موزه شهدای این منطقه، نماز جماعت ظهر و عصر را در جمع کارکنان و کارمندان شهرداری منطقه اقامه کرد.

وی موضوع مسکن و درمان کارمندان را از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به دنبال راه اندازی بیمارستان برای کارمندان شهرداری تهران هستیم. در موضوع تعاونی مسکن کارمندان  شهرداری منطقه ۱۸ نیز در تلاش هستیم تا مشکلات موجود را برطرف کرده و بتوانیم نسبت به تامین مسکن کارکنان اقدام کنیم.

گفتنی است شهردار تهران در حاشیه این دیدار با اهدای لوح یادبودی از فاطمه اموری، یکی از ورزشکاران و مدال آوران ساکن در منطقه ۱۸ تقدیر کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا