سیاسی

سقوط هواپیمای وزارت دفاع روسیه با ۹۱ سرنشین در دریای سیاه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین یک فروند هواپیمای نظامی توپولف-۱۵۴۴ وزارت دفاع روسیه پس از پرواز از فرودگاه سوچی با ۹۱ سرنشین در دریای سیاه سقوط کرد. 

 
مقامات نقص فنی و یا خطای انسانی را عامل احتمالی سقوط این هواپیما عنوان کرده‌اند و محل سقوط این هواپیما منطقه کرانسودار گزارش شده است.
 
 
بنا به گزارش رسانه‌های روسیه این هواپیما متعلق به وزارت دفاع روسیه بوده و دقایقی پس از پرواز از فرودگاه سوچی ارتباط خود با برج مراقبت را از دست داده و ناپدید شده است.
 
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این هواپیما حامل ۸۳ مسافر و ۸ خدمه بوده است و یک گروه موسیقی و ۹ خبرنگار نیز از جمله مسافران این هواپیما بوده‌اند.  
 
علاوه بر این یک منبع آگاه نیز به اینترفکس گفته است که این هواپیما در لحظه خروج از رادار، در حریم هوایی روسیه و بر فراز دریای سیاه در حال پرواز بوده و لحظاتی بعد از پرواز ناپدید شده است.
 
یک منبع دیگر نیز به ریانووستی گفته است که این هواپیما ساعت ۵:۲۰ صبح روز یکشنبه به وقت محلی پرواز کرده و ۲۰ دقیقه بعد از پرواز ناپدید شده است.
 
یکی از منابع آژانس حمل و نقل هوایی روسیه نیز به ریاووستی گفته است که این پرواز، یک پرواز غیر نظامی نبوده است.
 
این در حالی است که منابع خبری به نقل از پایگاه خبری لایف نیوز ادعا کرده اند که این هواپیما به سمت استان لاذقیه سوریه در حال حرکت بوده است.
 
یک مقام وزارت دفاع روسیه گفته است که قطعاتی از لاشه هواپیمای ناپدید شده روسیه در ۶ کیلومتری سواحل دریای سیاه یافته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا