استان

دانشگاه شهید چمران اهواز نفس های آخر را می کشد!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  غلامحسین خواجه در جلسه شورای اداری خوزستان که در تالار  شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به مشکلات خوزستان و با تأکید بر مشکلات آموزش عالی استان، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران در ۶۰ سال گذشته با برنامه کامل و جامع و پیش‌بینی همه‌جانبه تأسیس شد که تنها دانشگاهی بود که از ابتدا طرح توسعه داشت و در زمان خود یک دانشگاه بی‌رقیب در منطقه بود.

 
وی افزود: اما امروز دانشگاه شهید چمران اهواز نفس‌های آخر خود را در رقابت با دانشگاه‌های هم‌سن و هم‌تراز خود می‌زند. دانشگاهی باسابقه ۶۰ ساله در حال از دست دادن جایگاه خود و تحویل آن به دانشگاه‌های تازه تأسیس است.
 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در هشت سال دوران دفاع مقدس، تمام امکانات خود را در خدمت رزمندگان و دفاع مقدس قرارداد و طرح‌های توسعه در آن متوقف و تأسیسات آن آسیب دید و تاکنون برخی از این تأسیسات ترمیم نشده و همچنان بدون استفاده‌اند.
 
خواجه با انتقاد از عقب‌ماندگی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: عقب‌ماندگی‌های این دانشگاه در دوران دفاع مقدس جبران نشد و در مقایسه با دانشگاه هم‌تراز خود در بودجه‌هادیده نشد. اخیراً کارشناسانی از سازمان برنامه‌ و بودجه برای بررسی عقب‌ماندگی دانشگاه آمدند و ادعای دانشگاه را تائید کردند اما متأسفانه همچنان جبران عقب‌ماندگی‌ها در بودجه دیده نشده است.
 
وی اظهار کرد: از طرف دیگر اراضی دانشگاه از سوی زمین‌خواران تهدید می‌شوند.
وی با اشاره به وضعیت آموزش عالی در استان خوزستان عنوان کرد: نسبت دانشجویان دولتی به تمام دانشجویان در استان اصفهان ۵۱ درصد در استان فارس ۵۱ درصد و اما متأسفانه در استان خوزستان ۴۳ درصد است که این نشان از عقب‌ماندگی است و رتبه خوزستان در این زمینه ۲۸ است. همچنین رتبه خوزستان در نسبت استاد به دانشجو ۲۲ در کشور است.
 
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: تعداد دانشجویان در مؤسسات عالی در مقطع کارشناسی ارشد در استان اصفهان ۴۷ هزار، در استان فارس ۳۰ هزار و در استان خوزستان ۲۴ هزار نفر است. همچنین تعداد دانشجویان مؤسسات آموزش عالی در مقطع دکتری عمومی در استان اصفهان ۵ هزار، در استان فارس ۵۵۰۰ و در استان خوزستان ۳ هزار نفر است و در مقطع دکتری تخصصی در اصفهان ۸ هزار دانشجو، در فارس ۴ هزار اما در خوزستان ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا