شورای شهر

گلایه قناعتی از سیاسی شدن معضل ترافیک تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ابوالفضل قناعتی  درباره معضل ترافیک شهر تهران و بحث‌های سیاسی آن اظهار داشت: نمی‌دانم مبنای اظهارات دوستان درباره معضل ترافیک و سیاسی شدن آن چیست؟ و آیا اطلاعات یا مدارکی را در این خصوص دارند یا خیر؟

وی افزود: اینکه عنوان می‌کنند جابه‌جایی رئیس پلیس راهور تهران از طریق عوامل خارج از ناجا بوده است و اعمال نفوذی صورت گرفته، حرف خوبی نیست و برای کشور و نظام تبعات دارد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:‌ نیروهای مسلح قواعد خاص خود را دارند و اینکه افراد در آنجا با نظرهایی توسط عوامل خارجی جابه‌جا شوند اقدام مناسبی نیست و موجب می‌شود که نیروهای مسلح بد نشان داده شوند در صورتی که این نیروها دارای اقتدار و صلابتی هستند که باید آنها را تقویت کنیم و اساس نظم اجتماعی از حضور این افراد است.

قناعتی خاطرنشان کرد:‌ معضل ترافیک فنی است و باید در این خصوص فنی صحبت کنیم و دلایل آن را مشخص کنیم.اینکه رئیس پلیس راهور عوض شده است ترافیک ایجاد شده بحث فنی نیست و به افرادی که آن را منصوب کردند توهین محسوب می‌شود.

وی افزود:‌ ترافیک شهر تهران با توجه به اینکه در فصل زمستان مردم بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند و همین‌طور اجرای طرح LEZ موجب افزایش ترافیک شده است و برهمین اساس مردم تا ساعت ۷ شب نمی‌توانند بدون طرح ترافیک از وسایل شخصی خود استفاده کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ساخت مجتمع‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهر تهران نیز که بعد ترافیکی آن دیده نمی‌شود از دیگر دلایل افزایش ترافیک است.

قناعتی یادآور شد: نباید هر اتفاقی را سیاسی جلو دهیم و این درست نیست.

وی درباره اینکه دولت به تعهدات خود در حمل‌ونقل عمومی عمل نکرده است، گفت: خطوط ۶ و ۷ متروی شهر تهران توسط شهرداری با هزاران مشکل در ۱۰۰ کیلومتر و ۸۰ جبهه کاری در حال تکمیل است و در صورت افتتاح نیاز به واگن دارد که هزینه آن ۶ هزار میلیارد تومان است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: یک سال دیگر خطوط ۶ و ۷ مترو راه‌اندازی می‌شود و ۳ میلیون مسافر به مسافران مترو اضافه خواهد شد ولی دولت تاکنون به تعهدات خود در این خصوص عمل نکرده است.

قناعتی درباره برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب نیز اظهار داشت: زمانی بود که نمایشگاهی نداشتیم و مجبور بودیم در مرکز شهر نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم ولی اکنون با هزینه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نمایشگاه شهر آفتاب را ساختم و مترو آن نیز راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در صورتی که نمایشگاه‌ها بیرون از شهر برگزار شود بار ترافیکی آن نیز کمتر خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: دولتی‌ها به رئیس جمهور خود احترام بگذارند که در افتتاح این نمایشگاه حضور پیدا کرد و نمایشگاه‌های خود را در مرکز بین‌المللی نمایشگاه شهر آفتاب برگزار کنند و حداقل با این کار به رئیس جمهورشان بی‌اعتنایی نکنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا