اجتماعی و فرهنگی

سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداریها چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی رئیسی درباره سهم آموزش و پرورش از عوارض شهردای ها به منظور توسعه فضاهای آموزشی اظهار کرد: ماده ۱۳ قانون شوراهای آموزش و پرورش چندان شفاف نیست.

وی افزود: در یکی از بندهای ماده ۱۳ قانون شوراها آمده است که تا پنج درصد عوارض شهرسازی اعم از  تفکیک و صدور پروانه و … باید از سوی شهرداری‌ها برای توسعه فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش تخصیص یابد.

رئیس سازمان نوسازی،‌توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه علی رغم تصریح قانون،‌ عملکرد شهرداری برای ما چندان روشن نیست عنوان کرد:‌ اطلاع نداریم که  شهرداری‌ها در محل‌های مختلف از محل این عوارض چه میزان اعتبار در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار می‌دهند.

رئیسی افزود: به عنوان مثال در منطقه ۲۲ تهران شاهد انواع ساختمان سازی‌ها هستیم و به علت افزایش جمعیت دانش آموزی در این منطقه، نیازمند فضای آموزشی هستیم. در عین حال منابع دولتی محدود است و باید در چنین مواردی بخشی از منافع ساخت و ساز صرف ساخت فضاهای آموزشی شود.

وی با بیان اینکه بارها پیگیری و مکاتبه کرده‌ و خواسته‌ایم که سهم آموزش و پرورش در بودجه سالیانه شهرداری‌ها مشخص شود گفت: خود شهرداری‌ها می‌توانند نسبت به ساخت فضای آموزشی اقدام کنند و ما اصرار نداریم که حتما این درآمد را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند. همچنین لازم است مجلس این موضوع را کاملا شفاف سازی کند. در قانون آمده است "تا ۵ درصد عوارض شهرداری ها" و ما به مجلس پیشنهاد داده‌ایم "تا" را بردارند و درصد دقیق سهم آموزش و پرورش مشخص شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا