شورای شهر

بررسی مشکلات شهر همدان با حضور معتمدین محلات

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا گفت:شهرداری همدان در خدمت رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین به خوبی عمل کرد.

کامران گردان اضافه کرد: در پی اجرای طرح گردشی شدن  اتوبوس‌ها در نقاط مختلف شهر و به همت معاونت حمل ونقل شهرداری و مدیریت شهری در منطقه ۴، خط اتوبوسرانی کوی مطهری دایر شده که این امر رویکرد مناسبی در ارائه خدمات به ساکنین این منطقه است. 
وی از استقرار  3 دستگاه اتوبوس جدید در شهرک مدنی خبر داد و افزود: در راستای بهره‌مندی مردم تمامی نقاط شهر از انواع اتوبوس‌های جدید این اتوبوس های جدید به شهرک مدنی هدایت شده‌اند. 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن تأکید بر لزوم پیگیری موضوع آسانسور پل عابر پیاده سعیدیه و پله برقی مقابل مجتمع شهید آوینی عنوان کرد: روند پیگیری ها در موضوعات مذکور به کندی انجام می شود که باید سرعت گیرد. 
گردان در ادامه به مشکل تردد خودروها در خیابان عارف اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود کاربری های غیر مجاز مانند  مدارس و آموزشگاه های متعدد در این خیابان و پارک دوبله‌های خودروی والدین دانش آموزان این آموزشگاه ها تردد در این خیابان با مشکل مواجه شده است که درخواست داریم معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری و شهرداری منطه ۲ هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند. 
وی در بخش دیگری از این جلسه پس از شنیدن مشکلات مناطق مختلف شهر از بیان معتمدین این محلات اضافه کرد: مشکل عرض کم  معبر ۱۰ متری رضوان با توجه به جمعیت بالای محله مذکور باید در اولویت های بودجه ای سال ۹۶ دیده شود، البته پیش از آن شهرداری باید طرح خود را برای گشایش معبر در این محدوده ارائه نماید.  
گردان همچنین بر لزوم تخصیص اولویت بودجه‌ای در تملک املاک مورد نیاز برای تعریض معبر در دره مرادبیگ تأکید کرد و افزود: برای این معابر باید سرفصل بودجه‌ای در اعتبارات سال ۹۶ دیده شود. 
وی با اشاره به لزوم تعریض معبر ورودی کوی محمدیه گفت: تملک و تعریض ورودی محمدیه به دلیل حادثه خیز بودن معبر امری ضروری است. 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به اقدامات قابل تحسین شهرداری در ایام اربعین و پذیرایی از موکب‌های حسینی اشاره و تشریح کرد: به غیر از بخش‌هایی که در ایام اربعین به همت و تلاش خودجوش مردم  ارائه خدمت می‌شد در سایر بخش‌ها ۹۰ درصد مسئولیت بر عهده شهرداری بود که تمامی اقدامات لازم را برای رفاه حال زائران پیاده و ساماندهی کرد. 
کامران گردان همچنین افزود: بازگشایی معبر ورودی کوی فرهنگیان یکی از اقدامات تأثیرگذار شهرداری در این ایام بود که موجب سهولت در تردد و عبور و مرور زائرین اربعینی شد و در مجموع شهرداری در این ایام به خوبی ایفای نقش کرد. 
در ادامه این جلسه نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان پس از مطرح شدن مشکلات مناطق مختلف شهر توسط معتمدین محلات اظهار کرد: لازم است مشکلات مناطق در بودجه‌ بندی سال بعد قرار گیرد البته این امر باید بر اساس اولویت‌بندی صورت پذیرد چرا که قطعا رفع همه این مشکلات به صورت همزمان امکانپذیر نیست اما تا حد امکان باید به آنها پرداخته شود و وقتی طرحی برای هر موضوع درنظرگرفته شده باشد قابلیت برآورد نیز خواهد داشت. 
محمدرضا الیاسی با اشاره به مشکل معبر در منطقه کوی رضوان عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاوت شهرسازی و معماری و شهرداری منطه سه  باید در اسرع وقت نسبت به تهیه طرح  پیشنهادی جهت رفع مشکل و بررسی در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک ارائه کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اقدامات این کمیسیون اظهار کرد: احداث فرهنگسرا و سالن های ورزشی در مناطق مختلف شهر از اولویت‌های عملکرد این کمیسیون در دوره چهارم شورا بوده است که بر این اساس برای هر یک از چهار منطقه شهر همدان  در بودجه ۹۵ مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به این موضوع اختصاص داده شد. 
رضا غلامی خجسته یکی از اقدامات پربار پروژه های فرهنگی احداث مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت برشمرد و افزود: این پروژه در مساحت ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع احداث می شود که فرهنگسرای آن در زیربنای ۲ هزار و ۱۶۰ متر است و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و در حال حاضر سالن ورزشی آن در دست اقدام بوده و زورخانه این مجموعه فرهنگی ورزشی در برنامه‌ریزی اجرایی سال آینده قرار گرفته است. 
در بخش دیگری از این کمیسیون معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به مشکل ترافیک و تردد در خیابان عارف اضافه کرد: وجود کلاسهای آموزشی موجب بروز مشکلات ترافیکی شده چرا که اغلب افرادی که با خودروی شخصی وارد این خیابان شده و با پارک دوبله موجب ترافیک و کندی تردد می شوند والدین محصلین این آموزشگاه ها هستند. 
عباس صوفی در ادامه به مشکل معبر ۱۰ متری رضوان اشاره و اظهار کرد: ما طرحی آماده اجرا برای تعریض معبر در این منطقه داریم اما اجرای این طرح مستلزم تملک تعدادی پلاک است که خواستار مصوبه و حمایت شورای شهر در این زمینه هستیم.
گفتنی است در این جلسه معتمدین محلات به بیان مشکلات هر یک از محله های شهر پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا