شورای شهر

اظهارات حکیمی‌پور درباره نگاه سیاسی و جناحی در کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران در نشست مشترک شورای مرکزی خانه احزاب با وزیرکار که امشب (چهارشنبه اول دی ماه) در مجتمع تلاش برگزار شد، اظهار کرد: در ارتباط با بحث احزاب در دنیا رویه‌ای صورت گرفته که احزاب صرفا به دنبا کار سیاسی نیستند بلکه آنها برخی امورات اجتماعی را نیز مورد بررسی و پردازش آن قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و محیط زیست موضوعات غیر سیاسی هستند که در دستور کار احزاب قرار دارند، یعنی جایگاه اجتماعی احزاب بیشتر شده و این موضوع باید در کشور ما نیز ترویج پیدا کند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تصریح کرد: توسعه همه جانبه نیاز به توسعه سیاسی دارد و این امر تنها از طریق احزاب امکان پذیر است، ای‌کاش برای توسعه سیاسی به احزاب توجه می‌شد. 

حکیمی‌پور افزود: متاسفانه بعد از جنگ در کشور نگاهی شکل گرفت که آثار منفی آن همچنان وجود دارد و آن تفکر این بود که اگر چرخ تهران بچرخد، چرخ کشور خوب می‌چرخد و این شروع مشکلات بود. 

وی ادامه داد: در کنار آن پدیده دیگری داشتیم و آن تناسب بین جمعیت روستا و شهر بود که برعکس شد، قبل از پیروزی انقلاب جمعیت روستایی ۷۰ درصد بود اما امروز ۷۳ درصد شهرنشین داریم و مابقی‌ روستایی هستند و این مسئله مشکلات زیادی دارد. 

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با بررسی این موضوع گفت: در تقسیمات کشوری قرار شد هرجا تعداد به یک حدی برسد شهر محسوب شود و نمایندگان نیز وعده دادند که یک روستا را شهر می‌کنند در حال حاضر تهران استعداد تبدیل شدن به چند استان را از لحاظ جمعیتی دارد. بحث ما این است که این نگاه به شهرنشینی، عوارض حاشیه‌نشینی را افزایش داده است. 

حکیمی‌پور افزود: این نگاه باعث شد که در تهران دچار یک پارادوکس شویم و آن این است که اگر معضلات را کم کنیم جاذبه ایجاد می‌شود و اگر آن را کم نکنیم دافعه خواهیم داشت. 

وی با بیان این که تهران مهاجرت معکوس دارد، گفت: در شورای شهر تهران مصوبه‌ای داشتیم که مربوط به سال ۹۰ بود در این مصوبه ۳ ماده و چند تبصره برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تهران داشته است. در این مصوبه آمده از دولت، قوه‌قضائیه و صدا و سیما درخواست می‌شود در این زمینه متناسب با حوزه مسئولیتشان اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: مشکل این است که هماهنگی و همراهی در بین نهادها وجود ندارد. متاسفانه ما فقط خوب حرف می‌زنیم و قانونگذاری می‌کنیم امیدوارم یک روز برسد که خوب هم عمل کنیم. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا