سیاسی

تخلف وزیر بهداشت از قانون برنامه پنجم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق این پیشنهاد را که «تمامی پزشکان که در بخش دولتی خدمت می‌کنند از کار کردن در بخش خصوصی منع شده‌اند» را تصویب کرد و در صحن علنی مجلس در این خصوص بحث خواهد شد.

وی افزود:‌در برنامه پنجم، نیز پزشکان بخش دولتی از سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی منع نشده بودند و تنها کار کردن و کسب درآمد از بخش خصوصی، خلاف قانون بود که این موضوع در برنامه ششم نیز آمده است، البته باید گفت این قانون در عمل اجرا نشد و بسیاری از پزشکان بخش دولتی، مانند وزیر بهداشت در بخش خصوصی نیز جراحی انجام داده و کسب درآمد کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص بحث انتقال بیمه‌ها به وزارت بهداشت، گفت: بنده مخالف انتقال بیمه‌ها به وزارت بهداشت هستم زیرا سیاست‌گذار،‌ناظر و خریدار نباید یکی باشند. 

وی افزود:‌هم اکنون که وزارت بهداشت،خریدار خدمت، نیست،‌ طبق اعلام وزیر بهداشت ۱۰ هزار میلیارد زیرمیزی انجام شده بود و باید پرسید چرا با این مسئله برخورد نشد و اگر بیمه‌ها به وزارت بهداشت انتقال پیدا کن،د قطعاً چاه ویلی خواهیم داشت که کسی از ته آن سر در نمی‌آورد.

مصری گفت: تولیت یعنی سیاست‌گذاری و نظارت، که اضافه شدن خریدار خدمت به آن قطعاً ضرر و زیان خواهد بود، کسی در مجلس با تجمیع بیمه‌ها مخالف نیست اما انتقال بیمه‌ها به وزارت بهداشت تا کنون رأی نیاورده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا