اجتماعی و فرهنگی

تهرانیها «شب یلدا» را با دمای صفر درجه صبح می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احد وظیفه  درباره آخرین وضعیت جوی  کشور در سه روز آینده اظهار کرد: از اواخر وقت امروز سه‌شنبه به‌تدریج در مناطق غرب و شمال غرب کشور از مقدار ابرناکی کاسته شده و سامانه بارشی در جنوب غرب، مرکز و به‌ تدریج شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی فعال بوده و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بارشهای پراکنده باران در سواحل دریای خزر و دامنه‌های مرکزی البرز به‌وقوع بپیوندد البته شدت بارشها در ساعتهای آینده در بخشهای مرکزی زاگرس خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: وزش بادهای شدید جنوبی در مناطقی از جنوب شرق و شرق کشور در ۲۴ ساعت آینده دور از انتظار نخواهد بود و این بادها موجب ایجاد  گردوخاک محلی می‌شود.

وظیفه عنوان کرد: سامانه بارشی روز چهارشنبه نیز در شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی فعال خواهد بود و از اواخر وقت روز چهارشنبه از کشور خارج خواهد شد.

وی اظهار کرد: در روز پنجشنبه نیز اکثر مناطق کشور جوی نسبتاً پایدار دارد و پدیده خاصی ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: توده هوای سرد تا پایان هفته در مناطق شمالی کشور ماندگار خواهد بود و بارشهای پراکنده در استانهای اردبیل و گیلان به‌وقوع می‌پیوندد.

وظیفه افزود: خلیج فارس از بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه مواج خواهد بود و ساکنان این مناطق به هشدارهای لازم توجه کنند.

وی اردبیل با ۲۳ درجه زیر صفر را سردترین و راسک با ۳۰ درجه بالای صفر را گرم‌ترین مناطق کشور دانست و گفت: وضعیت تهران نیز در ۲۴ ساعت آینده  صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که رفته‌رفته بر مقدار ابرها افزوده خواهد شد؛ دمای هوای استان تهران فردا صبح به صفر درجه خواهد رسید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا