سامانه بارشی فردا از کشور خارج می‌شود/افزایش آلاینده‌ها در پایان هفته

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت دمای هوای کشور در سه روز آینده تشریح کرد.

امین‌حسین نقشینه درباره پیش‌بینی وضعیت هوای کشور، اظهار داشت: امروز در برخی نقاط از غرب، شمال غرب، استان‌های واقع در حاشیه سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و با شدت کمتری روی نقاطی از شمال و شمال شرق برف و باران پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز از شدت فعالیت این سامانه کاسته می‌شود،‌ فردا در بخش‌هایی از شمال شرق و البرز شرقی بارش‌های خفیف و پراکنده خواهیم داشت. این سامانه نیز فردا از کشور ما به طور کامل خارج می‌شود و افزایش نسبی دما برای بیشترین مناطق کشورمان پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعدازظهر امروز جریانات مرطوب جنوبی باعث می‌شود در استان هرمزگان، مناطق جنوبی و مرکزی استان کرمان و نقاطی از استان سیستان و بلوچستان افزایش ابر و وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ دهد. این شرایط فردا و پس فردا برای جنوب شرق کشور به طور خفیف و پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از روز چهارشنبه و روز پنج شنبه سکون نسبی هوا خواهیم داشت که باعث افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، اصفهان،‌ کرج و اراک خواهد شد و برای این شهرها کاهش کیفیت هوا پیش‌‌بینی می‌کنیم. برای تهران انتظار داریم چهارشنبه غبار صبحگاهی داشته باشیم.

نقشینه خاطرنشان کرد: بیشینه دمای تهران امروز ۶،‌ فردا ۹ و پس فردا ۱۲ درجه خواهد شد و کمینه دمای صبحگاه تهران فردا دو درجه سردتر خواهد شد و فردا و پس فردا صیح کمینه هوای تهران دو درجه بالای صفر است. تهران امروز باران و برف خواهد داشت فردا صبح نیز شاهد مه صبحگاهی در تهران خواهیم بود اما در روز چهارشنبه شاهد غبار صبحگاهی خواهیم بود بنابراین بعدازظهر چهارشنبه کیفیت هوای تهران ناسالم خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا