ورزشی

تاج: قرار شد دولت ۱۵ میلیارد به تیم ملی کمک کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مراسم افتتاحیه کلاس دانش افزایی داوران فوتبال فیفا با حضور مهدی تاج، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران، حسن کامرانی فر،‌ رئیس دپارتمان داوران و زیر نظر مدرسان فیفا (اسماعیل حافی از کشور اردن و راوی چانداران از مالزی) از ساعت ۹ صبح در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسن کامرانی فر ضمن خوش آمد گویی به داوران و مدرسان فیفا گفت: از مسئولان فدراسیون فوتبال به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم چرا که شرایط را برای داوران به گونه‌ای فراهم کرده‌اند که بتوانیم در مسیر رشد و توسعه قرار بگیریم.

در ادامه این نشست فریدون اصفهانیان گفت: هدف کمیته داوران جوانگرایی است. با جوانگرایی قصد داریم تا آینده داوری را تامین کرده و به جوان‌ها میدان دهیم. دوره‌های آموزشی به منظور ارتقاء سطح دانش داوران جوان برگزار می‌کنیم تا به هدفمان برسیم. همچنین از داورانی در این دوره استفاده کرده‌ایم که رنج سنی آنها کمتر از ۳۵ بوده و بدون شک از آنها در لیگ برتر و دسته اول استفاده خواهیم کرد.

در پایان مراسم نیز مهدی تاج‌ رئیس فدراسیون فوتبال دقایقی را صحبت کرد. وی خطاب به حاضرین در دوره دانش افزایی گفت: داوری ایران در آسیا حرف اول را می‌زند. ۶ داور الیت و ۹ کمک داور داریم که مرتبا در مسابقات مختلف بین المللی حضور دارند و این امر نشان می‌دهد که داوران ایران در آسیا جزو برترین‌ها هستند. البته نباید مغرور شد و به این اکتفا کرد. اگر تلاش نشود این خوب بودن ادامه پیدا نخواهد کرد و این توسعه همیشگی نخواهد بود.
وی گفت: برخی مواقع برای یک رقابت فوتبال عادی سختی می‌کشیم و این مسایل دشوار وجود دارد اما باید به وضع بهتر رسید. با برگزاری دوره‌های آموزشی قصد داریم تا علاوه بر جوانگرایی همچنان در آسیا و در بخش داوری قدرتمند ظاهر شویم.

مهدی تاج همچنین در حاشیه کلاس آموزش داوری گفت: خوشحالم در جمع داوران هستم. از کامرانی‌فر و اصفهانیان تشکر می‌کنم. همچنین از ناظران AFC که زحمت کشیده و تشریف آوردند. با جوانگرایی و رو به جلو بودن موافقم. اینکه در فوتبال چقدر موفق بودیم نمی‌دانم اما می‌خواستیم لیگ را جوان کنیم تا سود آن به تیم ملی برسد. میانگین سنی لیگ امروز به ۲۶ سال و کمی کمتر رسیده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که برگزاری کلاس‌های داوری تاثیری در کیفیت قضاوت آنها داشته است یا نه عنوان کرد: خوشبختانه شاهد این هستیم که اشتباهات داوری در فوتبال کشورمان کم شده است. فکر نمی‌کنم اشتباهات تاثیرگذاری را در این فصل شاهد بوده‌ایم، البته اشتباهات داوری همیشه هست و خواهد بود و باید تلاش کنیم که به حداقل برسد، ما این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم تا اطلاعات روز داوران بیشتر شود. کمیته داوران  هم برای داوران جوان کلاس‌هایی را تشکیل داده تا روی آنها برای آینده سرمایه‌گذاری کند.

تاج گفت: این اتفاق در بین مربیان رخ داده و امروز ویسی، دایی و گل محمدی به چرخه مربیگری رسیده و چرخه درستی در حال حرکت است.
او افزود: این اتفاق در فوتسال و فوتبال ساحلی ادامه دارد. دو اتفاق مبارک البته در فوتبال ساحلی رخ داده که به موقع اعلام می‌کنم. در بخش داوران هم باید این اتفاق بیفتد که امروز میانگین به ۳۵ سال رسیده و خیلی خوب است هرچند که باید قدردان گذشته ها بود. همه جای دنیا رو به جلو هستند و با ایستا بودن به جایی نمی‌توان رسید. ساده‌ترین راه این است که به وضع موجود راضی باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه پیش از این اعلام کرده بود بودجه فدراسیون کشورهای استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی قابل مقایسه با فدراسیون ایران نیست، از این رو از دولت خواستار بودجه ۱۵ میلیاردی شده است، خاطرنشان کرد: جا دارد از سلطانی‌فر نهایت تشکر را کنم چرا که انصافا ما هر کاری که از او خواستیم با کمال میل انجام داد، اخیرا هم با هیئت رئیسه جلسه گذاشت و با خودم من هم ۴-۵ جلسه ترتیب داد تا به مشکلات ما رسیدگی شود. قبلاً هم گفتم ما تا به امروز ۲-۳ میلیارد برای تیم ملی هزینه کرده‌ایم و از آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواهان کمک ۱۵ میلیاردی دولت شدیم که حتی روز گذشته هم من در این زمینه با او صحبت کردم و قرار شد این کمک به تیم ملی انجام شود.

تاج ادامه داد: با این حال هدف ما این است که درآمد ما از خود فوتبال باشد. تا الان هم اواخر سال هستیم همه بودجه خودمان را از طریق فوتبال تامین کردیم اما یک مشکلی وجود دارد که نمی‌توانیم پول‌هایمان را به موقع بگیریم. مدت‌هاست که از فیفا طلبکار هستیم و هر روز به بانک سر می‌زنیم تا تکلیف طلب‌مان مشخص شود اما هنوز خبری نیست. از AFC نیز ۲.۵ میلیون دلار طلب داریم که آن هم به خاطر مشکلات بانکی هنوز به حسابمان نیامده است. مطمئنا اگر این پول‌ها برسد وضعیت ما خیلی بهتر می‌شود.

در این کلاس ۳۰ داور و ۵ مدرس داوری حضور دارند و این دوره تا روز جمعه سوم دی در آکادمی ملی فوتبال خواهد داشت. همچنین روز سه شنبه ۳۰ آذر از کلیه شرکت کنندگان تست بدنی مطابق با معیارهای فیفا گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا