اجتماعی و فرهنگی

اجرای طرح «توانمندسازی محله محور» در کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز این طرح در کاشان، گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کاری سازمان بهزیستی، الگوی کاری را در محله ها آغاز کردیم که استراتژی آن در مساجد است.

وی افزود: بر اساس این طرح در محله‌ها آسیب‌ها را کاهش داده و با نظریه توانمندسازی در محله‌ها فعال می‌کنیم که این کار در شورای عالی کار و شورای عالی بهزیستی به تصویب رسیده است.

وزیر رفاه ادامه داد: برای ایجاد این استراتژی اولین کار آن ایجاد تشکل‌های مدنی در هر محله می باشد تا بتوان با ایجاد پنجره‌های حمایتی با کمک خیرین و دستگاه های دولتی به اهداف خود برسیم.

ربیعی گفت:‌ برای ایجاد طرح محله‌ محور سه ضلع دولت و بهزیستی، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد و مردم محلی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با توسعه شهرها برخی روستاها تبدیل به حاشیه نشینی شده‌اند و علاوه بر از دست دادن خصلت کشاورزی ترکیب جمعیت آنها با مهاجرت اتباع خارجی بهم خورده که زمینه ساز آسیب های اجتماعی مانند فقر و بیکاری شده است.

وزیر رفاه خاطر نشان کرد: برای از بین بردن و کاهش این آسیب‌ها برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت بهتر زندگی کردن در خانواده ها و آموزش مهارت های فنی برای شغل یابی را انجام می‌دهیم.

ربیعی، افزایش آمار طلاق را یکی از آسیب های موجود در محله ها دانست و افزود:‌ بیشترین دلیل طلاق بر خلاف مشکلات سبک زندگی از ناحیه اعتیاد است که باید برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا