اجتماعی و فرهنگی

نظر مولاوردی درباره بودجه معاونت امور زنان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین شهیندخت مولاوردی درباره بودجه بیمه زنان خانه‌دار در بودجه سال ۹۶ اظهارکرد: طبق نظر شورای نگهبان موضوع بیمه زنان خانه‌دار باید از قانون بودجه منفک و به یک قانون دائمی تبدیل شود. لایحه آن را ارائه داده‌ایم منتظر هستیم آئین نامه ماده ۲۷ قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلس برسد که درباره بیمه چند لایه است. لایه اول آن در کمیسیون اجتماعی تصویب شد. در لایه دوم بیمه زنان خانه دار پیش بینی شده است که در صورت تصویب وابلاغ از سوی دولت به اجرا در می‌آید.

مولاوردی در پایان گفت: بودجه حوزه زنان تغییر چندانی نکرده است و میزان افزوده شده بر آن هنگام تصویب در مجلس کمتر نمی‌شود چون دولت بر اساس توان و ظرفیت خود بودجه ای را برای حوزه زنان پیش بینی کرده است.

 بودجه معاونت امور زنان و خانواده درلایحه بودجه سال ۱۵،۹۵ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان بود که در در جلسه علنی مجلس در ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۵ نمایندگان در ادامه رسیدگی به پیشنهادهای الحاقی به لایحه بودجه سال ۹۵، پیشنهاد زهره طبیب‌زاده نوری – نماینده مردم تهران- را به تصویب رساندند که براساس آن در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان و دختران آسیب‌دیده مبلغ ۳۰ میلیارد  از محل اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کسر و در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت. بودجه معاونت امور زنان در لایحه بودجه سال ۹۶  نیز، ۱۵ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان ذکر شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا