اجتماعی و فرهنگی

اعتراض عضو شورای عالی استان‌ها به ضرر ۵۰ میلیون تومانی کشاورزان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین : سید علی‌اکبر فاطمی نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره بحران کشاورزی در این استان اظهار داشت: در سال جاری استان بوشهر با توجه به وضعیت  آب‌وهوایی مناسب و سطح زیرکشت محصول گوجه را کاشته است و در حال حاضر در زمان برداشت این محصول قرار داریم، ولی محصولات کشاورزان بر روی زمین باقی مانده است و هیچ‌گونه خریداری ندارد.

وی افزود: این در حالی است که استان‌های مجاور ازجمله کهگیلویه و بویراحمد و کرمان نیز به تولید گوجه پرداختند و هم‌زمان فصل برداشت این گوجه‌ها در استان‌ها رسیده است.

فاطمی بیان داشت: با توجه به هزینه‌های هنگفت صورت‌گرفته در حال حاضر هر کشاورز که به تولید گوجه در استان بوشهر پرداخته حداقل ۵۰ و حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان ضرر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام شهرهای استان بوشهر به تولید گوجه پرداخته‌اند، گفت: بیش از هزار تن گوجه در استان بوشهر روی زمین مانده و خریداری ندارد. در کشور عراق نیز گوجه کاشته‌اند و محصولشان در دست برداشت است.

عضو شورای عالی استان‌ها بااشاره به اینکه مسئولان در این زمینه پیگیری جدی نکردند گفت: ‌امسال در استان بوشهر بیش از سال‌های گذشته کشت گوجه شده بود و مدیریت کشاورزی وجود نداشته است تا محصولات را تقسیم‌بندی کند، البته چون تولید گوجه در سال‌های گذشته سود بالایی داشته است، اقشار مختلف نیز به غیر از کشاورزان به کاشت گوجه روی آورده بودند.

فاطمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور افغانستان کیلویی ۲۰۰ تومان گوجه‌ها را خریداری می‌کند که اصلاً به‌صرفه کشاورزی نیست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا