شورای شهر

اختصاص دو درصد از مالیات بر ارزش افزوده حریم شهرها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی چمران در حاشیه سی و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها گفت: با توجه به اینکه دستور کارهای زیادی پشت نوبت باقی مانده بود مقرر شد این اجلاس بدون حضور مهمان ویژه جهت بررسی این دستورات باقی مانده باشد.

وی افزود: در این جلسه نماینده مردم سمنان در شورای عالی استان ها به دلایل شخصی از عضویت شورا استعفاء داد و فرد دیگری معرفی شد که مراسم تحلیف عضو جدید انجام شد.

وی بررسی طرح دو فوریتی تبصره ۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده را یکی از دستور جلسات سی و چهارمین جلسه شورای عالی استانها خواند و افزود: مالیات بر ارزش افزوده حریم شهرها که مبلغ بالایی هم نیست پیشنهاد شده بود که دو درصد آن به شوراهای فرادست اختصاص پیدا کند که با حذف خود شورای عالی استان ها به دلیل اینکه می تواند بودجه از دولت تامین کند به تصویب اعضاء رسید.

وی ادامه داد: مجموع این مالیات حدود ۳۰ میلیارد تومان است که در این طرح مقرر شده دو درصد آن به شوراهای فرادست اختصاص پیدا کند.

رییس شورای عالی استان‌ها تعیین دوره زمانی فعالیت شوراهای حل اختلاف مرکزی را یکی دیگر از دستورکارهای این جلسه خواند و افزود: در قانون مدت فعالیت این شوراها ذکر نشده که هرگاه چنین باشد چهارسال خواهد بود اما ما از مجلس شورای اسلامی نیز استعلام کردیم و در این جلسه دوره چهارساله را برای فعالیت شوراهای حل اختلاف مصوب کردیم.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی شوراها بر دستگاه‌های محلی تاکید کرد: برای این نظارت سازوکار مشخصی وجود نداشت و اگر ایرادی در کار دستگاه هایی مانند آب و برق وجود داشت باید دوستانه به آنها اعلام می کردیم لذا امروز طرح برای تعیین سازوکار قانونی و دقیق این موضوع مطرح و ۹ بند آن در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مابقی بندها نیز در اجلاس بعدی شورای عالی استانها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا