شورای شهر

نیازفوری به ۸۰۰ واگن مترو در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  احمد دنیامالی در نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو  درخصوص تجهیز ناوگان مترو گفت: امیدوارم با تامین منابع مترو واحدهایی که قسمت تولید را بر عهده دارند واگن های مورد نیاز را به سرعت تولید کنند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید به زیرزمین برویم و چرا باید حیات زیر سطحی را جدی بگیریم، عنوان کرد: در این زمینه تنها بحث مترو مطرح نیست چرا که زمینی که در سطح تهران وجود دارد یک درصد زمین کل کشور است این در حالی است که ۱۷ درصد کل جمعیت کشور در این یک درصد ساماندهی شده اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به وضعیت سکونت در  مناطق ۱۵ و ۱۷  شهر تهران اشاره کرد و افزود: در هر یک کیلومتر مربع این مناطق ۳۰ هزار نفر زندگی می کنند که حتی در برخی از بافت های این مناطق این آمار به ۳۵ هزار نفر نیز می رسد.

دنیامالی اضافه کرد: تهران یک شهر ارگانیک است چرا که در دوره های مختلف بدون برنامه رشد کرده است حال اینکه تعداد قابل توجهی خودرو در سال به شهر اضافه می شود قابل قبول نیست بلکه در این شرایط،  یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار گیرد ایجاد محدودیت تردد خودروها بر روی سطح است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید شهر را تحت اشغال خودرو قرار دهیم، خاطر نشان کرد: بحث ما تنها وضعیت ترافیکی نیست بلکه اگر فضای روی سطح را به زیر زمین انتقال دهیم، می توانیم آلودگی ناشی از خودروها را کنترل کنیم،

 وی تصریح کرد: هر چقدرفضای روی سطح را برای عناصر پیاده آماده کنیم، به همان میزان ، لذت از شهر نیز افزایش می یابد و مجبور نیستیم که برای فرار از حضور در شهر از خانه به سرعت به محل کار و سپس از محل کار به خانه برویم.

دنیامالی  با اشاره به گسترش خطوط مترو، عنوان کرد: در حال حاضر در تهران ۸۰۰ واگن نیازمندیم چرا که باید برخی از واگن ها تعویض شود و از طرفی نیز برای خطوط جدید به واگن احتیاج داریم.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نکته بسیار مهم افزایش واگن در خطوط مترو کاهش زمان جابه جایی مسافران است چرا که امروز زمان حرکت مترو بین ۱۳ تا ۱۵ دقیقه است.
دنیامالی تصریح کرد: می توانیم در داخل کشور واگن های مورد نیاز را تولید کنیم و تنها برای این امر باید خودمان را باور کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا