اجتماعی و فرهنگی

وجود باند قاچاق دختران در آرایشگاهها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا جمشیدی در نشست «طرح ملی ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی سراسر کشور» گفت: بحث قاچاق به گفته مقام معظم رهبری بحث بسیار جدید و مهمی است. اقدامات ناجا در تهران خوب و قوی بود اما باتوجه به خبرهایی که اخیرا به ما رسیده باید قبل از رسیدن بارهای قاچاق به تهران، لیست خریدها در انبارها و گمرک و کشتیها بازبینی شود.

وی با اشاره به اینکه به غیر از گمرک شهید رجایی، ۱۲۰ گمرک دیگر وجود دارد، گفت: باید رصدهایمان را قبل از ترخیص کالاها قوی کنیم.

این مسئول عنوان کرد: امروز در اخبار شنیدم که ما دیگر شاهد وجود کالاهای قاچاق در تهران نیستیم در حالی که مواد آرایشی و گوشی های موبایل به وفور به صورت قاچاق در کشور وجود دارد و اگر جایی جمع آوری انجام می شود دلیل نیست که جای دیگری نباشد.

وی با تاکید بر اهداف جلسه ای که امروز در خصوص کالاهای سلامت برگزار شده است، گفت: طبق تحقیقی که صورت گرفته است٬ ۱۰ هزار آرایشگاه غیرمجاز در تهران در حال فعالیت هستند. در این آرایشگاه ها هم کالاهای آرایشی توزیع می شود و هم بعضا باندهای فسادی که با رهبریت آرایشگاه ها دنبال می شود و حتی دختران را به خارج از ایران می فرستند در تهران به وفور گزارش داریم که مردان کارهای آرایشی را برای زنان انجام می دهند.

جمشیدی عنوان کرد: بحث های پزشکی که بدون نظارت پزشک در آرایشگاه ها دنبال می شود اتفاقات خاموشی است که دختران جوان را هدف قرار داده اند و امیدواریم در طرح «ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی» که به صورت کشوری برگزار می شود، مشکل را کمرنگ تر کنیم و اگر نیاز به برخورد بود برخورد جدی انجام بدهیم.

وی به نرخ های بسیار بالای فعالیت هایی که در آرایشگاه های زنانه و مردانه رد و بدل می شود نیز اشاره کرد و گفت: باید نظارت جامعی بر فعالیت و نرخ های آرایشگاه ها وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا