مدیریت شهری

افتتاح سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو با حضور مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت بهره‌برداری مترو تهران، صنعتگران، دانشگاهیان و پژوهشگران داخلی در محل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو افتتاح شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با اشاره به اینکه صنعت مترو یک صنعت پیچیده و از نظر فنّاوری منحصر به فرد است، اظهار داشت: باوجود اینکه این صنعت در کشور ما نوپاست اما توانستیم به بخش های مختلف ورود کنیم و در رابطه با موضوع خدمات رسانی مترو صنایع متنوعی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در ساخت داخلی قطعات مورد نیاز به دانشگاهیان و صنعتگران اعتماد کرده‌ایم، افزود: در برخی از بخش ها بیش از ۶۰ تا ۸۰ درصد قطعات را با تکیه بر توان خود تولید کرده‌ایم و با مهندسی معکوس گام‌های خوبی را برای تولید قطعات پیشرفته‌تر برداشتیم.

به گفته حسینی مترو در حال رشد است و در سال ۹۶ به اندازه نصف تاریخ ساخت مترو، خطوط جدید در مترو تحویل داده شده؛ ضمن آنکه هم‌زمان با ساخت تونل برای ارائه خدمات به مردم هم باید آماده شویم که برپایی این نمایشگاه ها و اتکا به توان داخلی برای ساخت قطعات مورد نیاز از جمله این اقدامات است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه دانش و استعداد کافی برای تولید قطعات در داخل وجود دارد افزود: تنها چیزی که باید داشته باشیم باور و اعتماد است که ما می توانیم از این مرحله با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عبور کنیم.

وی در ادامه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برپایی نمایشگاه و تلاش مترو برای حمایت از تولید داخل مصداق اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی است.

مازیار حسینی در خصوص ارتباط دانشگاه و صنعت در حوزه مترو گفت: خوشبختانه این ارتباط در سالهای گذشته شکل گرفته و اکنون دانشگاه های صنعتی کشور برای ساخت قطعات و یا آزمون کیفیت قطعات داخلی شرکت ها با مترو همکاری می کنند. ضمن آنکه مترو دارای دانشکده علمی کاربردی است که برخی از رشته‌های تخصصی این صنعت در آن تدریس می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه ما باید یک مترو با ظرفیت ۱۰ میلیون نفر در تهران داشته باشیم تصریح کرد: در حال حاضر مترو تهران روزانه سه میلیون سفر را انجام می دهد که با تکمیل خطوط درحال ساخت و تامین تجهیزات و ناوگان مورد نظر می توانیم به ده میلیون سفر در روز برسیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت به تعهدات خود در خصوص مترو عمل کند، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به خدمات رسانی مطلوب در مترو تهران باید ۱۲۰۰ واگن به واگن های امروز مترو تهران اضافه شود تا فاصله گذر حرکت قطارها در همه خطوط به ۳ تا ۴ دقیقه برسد.

 بومی سازی ۶۰ درصدی قطعات در حوزه زیربنایی مترو

همچنین دکتر محمد احمدی بافنده اظهار داشت: مشارکت بخش خصوصی با مجامع علمی و پژوهشی کشور می تواند به ایجاد فرصت های اقتصادی کشور کمک کند.

وی با تاکید براینکه مترو تهران به طور جدی بحث حمایت از تولیدکنندگان داخلی را دنبال می کند ادامه داد: صنعتگران ما شرایط جغرافیایی و سیاسی و اجتماعی ما را بهتر درک می کنند و به لحاظ علمی از سطح خوبی برخوردارند همچنین با مشارکت تولیدکنندگان داخلی بحث اقتصاد مقاومتی در مترو را محقق می کنیم. 

به گفته وی در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ شرکت تولیدی، پژوهشی و دانشگاهی در کنار هم حضور دارند که تولیدات آنها می‌تواند حجم زیادی از نیاز ما را تامین کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه بابیان اینکه در حوزه زیربنایی ۵۰ تا ۶۰ درصد بومی‌سازی شده است افزود: امسال در بحث ریل و ریل نسل سوم نیز دستاوردهای خوبی داشتیم و امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته بخش‌های بومی‌سازی شده را در سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌کارگیریم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا