اجتماعی و فرهنگی

سکته قلبی بالاترین عامل فوت در هفته آلوده پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اکبر توکلی با اشاره به مرگ و میر شهروندان در هفته آلوده هوای تهران اظهارکرد: متاسفانه از ۲۲ تا ۳۰ آبان ماه امسال هزار و ۴۰۲ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۱۴ مرد و ۵۶۷ زن فوت کرده اند. در این میان ۲۱نوزاد نیز فوت شده اند.

 

 

وی با بیان اینکه رده سنی ۵ تا ۹ سال کمترین فوت شدگان از نظر سنی بود، ادامه داد: در این رده سنی ۴ پسربچه و یک دختربچه فوت شده اند.

 

توکلی افزود: همچنین آمار بیشترین فوت شدگان مربوط به شهروندان بالای ۶۵ سال است که ۸۳۹ فوتی بوده که شامل ۴۵۸ مرد و ۳۸۱ زن می شود.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه ۴۲۲ نفر نیز در خارج از سازمان دفن شده اند، اضافه کرد: این تعداد شامل ۲۶۰ مرد و ۱۵۸ زن و ۴نوزاد هستند.

 

وی با بیان اینکه کمترین علت فوت به بیماری سرطان حنجره مربوط می شد، تصریح کرد: تنها یک نفر به این دلیل فوت شد. این در حالیست که سکته قلبی بیشترین عامل فوت طی یک هفته ای که هوای شهر آلوده بوده؛ است. به طوری که ۱۲۹ فوتی شامل ۷۵ مرد و ۵۴ زن به دلیل سکته قلبی دارفانی را وداع گفتند.

 

توکلی با اشاره به منطقه ۱۹ با کمترین تعداد متوفی اذعان کرد: در این منطقه تنها ۷ جان باخته داشتیم. این در حالی است که بیشترین تعداد متوفیان به منطقه ۱۲ اختصاص داشت. در قلب تاریخی تهران ۱۰۰ فوتی شامل ۵۳ مرد و ۴۷ زن را طی یک هفته ای که هوای پایتخت از میزان آلاینده های بالاتری نسبت به قبل برخوردار شده بود، شاهد بودیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا