شورای شهر

چمران:ذیحسابی شورا و شهرداری ها نباید دولتی شود/برخی نمایندگان مجلس از نام مدیریت یکپارچه می ترسند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی چمران در سیصد و یازدهمین جلسه شورا که به تبادل نظر اعضا در خصوص لایحه مدیریت شهری اختصاص داشت گفت : دیگر بر همگان واضح است که ما ناگزیر به ایجاد مدیریت یکپارچه شهری هستیم اما باید توجه داشت که در این مدیریت یکپارچه ما به عنوان مدیریت شهری به دنبال مدیریت آب و برق و سیاست گذاری ها نیستیم ، تامین سیاست گذاری ها با وزارت نیرو است . ما فقط به دنبال هماهنگی و یکپارچگی در مسائل شهری هستیم . 


وی ادامه داد :این تصور که با ایجاد مدیریت یکپارچه می خواهیم کارمندان وزارت نیرو را به شهرداری بیاوریم غلط است که اگر اینگونه شود وضعیت وحشتناکی به وجود می آید . این تصور غلط باید از ذهن پاک گردد و شاید برخی نمایندگان مجلس به همین سبب است که از نام مدیریت یکپارچه می هراسند که اگر قرار باشد اینگونه شود ما هم در هراس خواهیم بود. 

چمران اظهار داشت : با این وجود بر این اصل هم قائلیم که تفویض اختیار به مدیریت شهری بدون امکانات و منابع، کاری از پیش نخواهد برد . شهرداریها هم اکنون نیز در بودجه خود فشل هستند و ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارند . برخی شهرداری ها حتی حقوق ۶ ماه قبل کارمندان خود را هم ندارند بدهند در چنین جایگاهی تفویض اختیار بدون منابع و امکانات تنها سرریز بدهی ها به شهرداری ها خواهد بود . 

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : از این رو صحبت ما این است که در این لایحه باید تمهیداتی اندیشیده شود و از بودجه شهرداری ها در دولت دفاع گردد. اینکه چقدر بودجه شهرداری ها افزایش می یابد و باید برای این امر و خودکفایی شهرداری ساز و کار مناسب اندیشیده شود . 

چمران افزود : در این راستا باید از دولتی شدن شهرداری ها هر چه بیشتر جلوگیری کرد ، ذیحسابی شورا و شهرداری ها نباید دولتی شود و اینکه در حال حاضر می خواهند نقش سازمان شهرد اری ها را پر رنگ کنند عاملی در جهت همین دولتی شدن است . 
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت : ما از اینکه اصرار بر ایجاد مدیریت یکپارچه داریم تنها به دنبال این هستیم که آرامش و آسایش برای مردم ایجاد شود و هدف دیگری نداریم . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا