شورای شهر

تندگویان:برای انتخاب شهردار الگوی انتخاب رییس جمهور خوب است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد مهدی تندگویان در سیصد و یازدهمین جلسه شورا که به تبادل نظر اعضا در خصوص لایحه مدیریت شهری اختصاص داشت گفت: انتخاب شهردار توسط مردم یک مدل است که زیبایی خود را دارد ولی از لحاظ عملکردی باید یک مدل تعاملی بین شورا و شهرداری به وجود آید . 


وی ادامه داد : استیضاح شهردار به هیچ عنوان شبیه استیضاح وزیران نیست بلکه مشابهت زیادی با استیضاح رییس جمهور دارد و صد البته هزینه های زیادی در بر خواهد داشت . هزینه های اجتماعی ، اقتصادی و حوزه های دیگر . 

تندگویان افزود : وقتی وزیر برکنار می شود هیمنه دولت برقرار است همانگونه که شهردار یک منطقه برکنار شود شهرداری به کار خود ادامه می دهد اما وقتی راس هرم برکنار شود مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد به ویژه انکه شهردار بخواهد دوباره توسط مردم انتخاب شود . لذا باید به این نکته توجه ویژه شود .

وی همچنین افزود : مدل عمر مدیریتی شهردار نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد و به عقیده من الگوی انتخاب رییس جمهور به صورت اینکه می تواند در دو مقطع ۴ ساله متوالی انتخاب شود و برای بار سوم باید وقفه ۴ ساله داشته باشد برای شهرداری نیز مناسب است . 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا