استان

پشت پرده استیضاح شهردار گرگان/تبعید معاون به غسالخانه تا تکذیب ایثارگری شهردار

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد قدس مفیدی گفت: استیضاح شهردار گرگان هیچ ارتباطی با موضوع تصمیم اخیر شهردار در رابطه با جابجایی یکی از مدیران و حضور آن مدیر در بخش غسالخانه ندارد.

 

وی افزود: تصمیم شهردار گرگان در خصوص حضور یکی از مدیران به عنوان کارمند غسالخانه به دلیل فشار روحی شدیدی بود که بر شهردار گرگان وارد شده بود.

 

رئیس شورای اسلامی شهرداری گرگان با اشاره به دلایل استیضاح شهردار از سوی اعضا اظهار کرد: شهردار گرگان به دلیل ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در برخی از پست ها برکنار شده و این برکناری بر مبنای قانون صورت گرفته است.

 

قدس مفیدی در خصوص تبصره های ذکر شده در قانون ممانعت به کارگیری از بازنشستگان تصریح کرد: در یکی از تبصره های این قانون ذکر شده است که اگر فرد بازنشسته، ایثارگر و جانباز بالای ۷۰ درصد باشد می تواند از این قانون معاف شود.

 

وی تاکید کرد: شهردار گرگان اعلام کرده بود که ایثارگر است و نامه ای نیز از سپاه پاسداران به اعضای شورای شهر ارائه کرد که در آن ذکر شده بود وی چند ماه به عنوان فرمانده سپاه خدمت کرده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از استعلامات صورت گرفته از بنیاد شهید در رابطه با صحت ایثارگر بودن شهردار قبلی گرگان خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از ارائه نامه از سوی شهردار گرگان به شورای شهر برای مشخص شدن صحت نامه، استعلامی را از بنیاد شهید درخواست کردیم و مسئولان این بنیاد اعلام کردند که اطلاعاتی را در رابطه با حضور شهردار گرگان در جنگ ندارند.

 

قدس مفیدی با بیان اینکه بر اساس قانون فردی که حائز شرایط تبصره های قانون نباشد باید طی ۶۰ روز صندلی ریاست را ترک کند گفت: بر اساس ماده واحده مشخص اگر کسی حائز شرایط تبصره ها نباشد نیاز است پس از ۶۰ روز صندلی مدیریتی را ترک کرده و در غیر این صورت مشمول قانون مجازات کیفری تصرف اموال عمومی می شود.

 

وی تاکید کرد: به استناد نامه سپاه، شهردار گرگان به روی صندلی مدیریت شهری گرگان نشسته بود و ما پس از نامه ارسال شده از سوی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۲۶ مهر ماه و استعلام بنیاد شهید در نتیجه تصمیم به استیضاح شهردار گرگان گرفتیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به بند "د" تبصره ۴ ماده ۷۱ قانون شوراها اظهار کرد: بر اساس این بند، شهردار گرگان شرایط حضور در راس مدیریت شهری گرگان را نداشته و از طرفی دیگر وی به دلیل سابقه ۲۶ سال خدمت، نیاز به استراحت داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا