اجتماعی و فرهنگی

تشدید برخورد با توقف غیرمجاز و پارک دوبله

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ حسن عابدی در این‌باره گفت: برابر تدابیر اتخاذشده برای روان‌سازی ترافیک در معابر تهران و به‌ویژه معابر شمالی، از اوایل این هفته تشدید برخورد با تخلفات ساکن به‌ویژه پارک دوبل و توقف در محل‌های ممنوعه در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح با جدیت در معابر تهران اجرا خواهد شد و ادامه خواهد یافت، افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با حضور در معابر اصلی و فرعی نسبت به اعمال قانون در مورد خودروهای متخلفی که اقدام به توقف در محل‌های ممنوعه همچون پارک ممنوع می‌کنند یا به شکل دوبل توقف کرده باشند، اقدام خواهند کرد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اعمال قانون در مورد این دسته از خودروها به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود، به ایسنا گفت: علاوه بر حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس در سطح معابر، در برخی از معابر به خصوص معابر شمالی تهران از دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن نیز استفاده خواهد شد و خودروهای دوربین‌دار پلیس نیز به منظور اعمال قانون این دسته از خودروها در معابر اقدام به گشت‌زنی خواهند کرد.

افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی برخورد با توقف غیرمجاز

عابدی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون روزانه به طور متوسط بیش از ۵۳۰۰ مورد اعمال قانون خودروهایی که اقدام به توقف در محل توقف ممنوع یا پارک دوبل کرده بودند، ثبت شده است، گفت: مقایسه روزانه این آمارها با روزهای مشابه در سال گذشته نشان‌دهنده رشد بیش از ۳۰۰ درصدی برخورد با این تخلفات در هر روز است.

وی درباره مبلغ جریمه این دسته از خودروها نیز گفت: مطابق قانون، توقف در محل ایستادن ممنوع یا مطلقا ممنوع ۴۰ هزار تومان و توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع ۵۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت که در صورت رویت ماموران، نسبت به ثبت آن اقدام خواهد شد.

عابدی با اشاره یه وضعیت ترافیکی معابر تهران نیز گفت: در روزهای اخیر حجم ترافیک در معابر تهران افزایش یافته از این رو توقف حتی چند برای چند ثانیه در محل های ممنوعه یا توقف به شکل دوبله می‌تواند در روند ترافیک یک معبر اخلال ایجاد کند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: متاسفانه در برخی معابر به خصوص معابر شمالی تهران شاهد این هستیم که برخی افراد اقدام به توقف دوبله می‌کنند و یکی از سرنشینان داخل خودرو می‌ماند که این موضوع نیز تاثیری در جریمه ماموران نخواهد داشت و این خودروها اعمال قانون خواهند شد.

وی همچنین از حضور ماموران در معابر فرعی نیز خبر داد و افزود: علاوه بر بزرگراه‌ها و معابر اصلی که حضور ماموران پلیس راهور در آن افزایش یافته است،  شماری از ماموران در معابر درجه دو نیز حاضر می‌شوند و با تخلفات مذکور برخورد خواهند کرد چرا که در مواقع مختلفی دیده شده که بار ترافیکی در یک معبر فرعی به خیابان اصلی کشیده شده و سبب اخلال در ترافیک می‌شود.

عابدی اضافه کرد: توقف در محل‌هایی که تابلوی حمل با جرثقیل روی آن نصب شده نیز علاوه بر اعمال قانون منجر به حمل وسیله نقلیه با جرثقیل خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا