شورای شهر

اسامی بدترین شرکت‌های شهرداری از نظر حسابرسی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علیرضا دبیر در دویست و پنجمین جلسه شورا که صبح امروز به صورت فوق العاده برگزار شد؛ اظهار داشت: تبلور اصلی نظارت شورا در نظارت بر عملکرد مالی شهرداری است و انتظار از اعضای شورا این است که در این موضوع به طور جدی وارد شوند. ما با هیچ کس عهد اخوت و تعارف نداریم؛ آیندگان درباره ما و عملکرد ما قضاوت می کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا گفت: به جای اینکه حسابرس های شورا را تحت فشار قرار دهید حساب هایتان را شفاف کنید.

 

وی با اشاره به اینکه هدف شورا ایجاد انضباط مالی در شهرداری تهران است؛ تاکید کرد: اخباری به ما می رسد مبنی بر اینکه به حسابرس شورا بابت تهیه گزارش های حسابرسی فشار وارد می کنند. در حالی که شهرداری باید از فرصت ارائه گزارش های حسابرس استفاده کند.

 

دبیر با اشاره به اینکه مردم از اعضای شورا انتظار دارند اقدامی در این باره انجام دهیم؛ اضافه کرد: دوستان یا می دانند در شرکت ها چه اتفاقی افتاده و اصلاحات را انجام نداده اند که این خیلی بد است و یا نمی دانند که می توانند الان از این فرصت استفاده کنند.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: همه اعضای شورا از اصولگرا تا اصلاح طلب خواهان اصلاحات در سیستم مالی شهرداری تهران هستند و این موضوع نباید به موضوعی سیاسی تبدیل شود.

 دبیر پیش از قرائت گزارش حسابرسی بودجه سال ۹۲ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تاکید کرد: سه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی؛ نوسازی عباس آباد و بهره برداری متروی تهران و حومه از نظر حسابرسی سال ۹۲ بدترین شرکت های وابسته به شهرداری تهران هستند.

علیرضا دبیر پیش از قرائت گزارش حسابرسی بودجه سال ۹۲ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تاکید کرد: سه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی؛ نوسازی عباس آباد و بهره برداری متروی تهران و حومه از نظر حسابرسی سال ۹۲ بدترین شرکت های وابسته به شهرداری تهران هستند.

 

دبیر با اشاره به اینکه شرکت توسن مسئولیت فروش بلیط الکترونیکی را به عهده داشته اظهار داشت: در سال ۹۲ این شرکت تنها سود را ثبت کرده و درآمدها و هزینه ها را ثبت نکرده است. کسورات شرکت توسن از فروش بلیط الکترونیکی بدون هیچ دلیلی نسبت به سال ۹۱ افزایش ۶۹ درصدی داشته است.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: یکی از مهم ترین مشکلات حسابرسی این شرکت این است که کل وجوه بلیط های فروش رفته روزانه به حساب بانکی شخصی مسئولین ایستگاه ها واریز می شود و به صورت دوره ای و با تاخیر به حساب شرکت واریز می شود و مغایرت گیری هم انجام نمی شود.

 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از تخلفات اداری این شرکت این است که پروژه تفریحی گرم دره را بدون مجوز به شهرداری منطقه واگذار کرده است و هزینه های پرسنلی شرکت بهره برداری در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایش ۶۰ درصدی داشته است.

 

دبیر همچنین از استخدام ۲ هزار و ۷۱۵ نفر پرسنل جدید بدون مجوز خبر داد و گفت: در سال ۹۲ بدون وجود ایین نامه و دستور هیات مدیره مبلغ ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال بلیط مجانی به افراد مختلف اهدا شده است.

 

به گفته دبیر شرکت بهره برداری مترو سه برابر شرکت خدمات اداری شهر به شرکت هایی که نیروهایشان را نگهداری می کنند بالاسری می دهد.

علیرضا دبیر با اشاره به اینکه برای اولین بار بند به بند گزارش ها در صحن توضیح داده می شود؛ یادآور شد: ادبیات گزارش های حسابرسی تخصصی است و من به این منظور این بندها را در صحن توضیح می دهم. گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری مترو در سه مرحله بررسی شده است و در هر سه مرحله عدم اظهار نظر اعلام شده است.

 

وی اضافه کرد: حسابرس در تاریخ ۱۹ مهرماه سال ۹۳ وارد این شرکت شده و پنجم آذرماه خارج شده است. و بعد از آن هم فرصت ارائه اسناد وجود داشته است.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بیان داشت: شرکت توسن چرا فقط سود را نشان می دهد؟ البته من این اتفاقات را به فال نیک می گیرم چرا که هر نکته ای که تذکر می دهم شهرداری آن را دنبال و اصلاح می کند.

 

دبیر اضافه کرد: در گزارش های حسابرسی نشان ندادن اسناد بدترین حالت است؛ نشان ندادن مدارک برابر با عدم شفافیت است.

 

وی تاکید کرد: چرا درامد ایستگاه ها به حساب اشخاص واریز می شود؟ شما می توانید حساب بانک را به اسم مترو باز کنید که افراد درآمد ها را به آن حساب واریز کنند. چرا حساب به اسم فرد است؟وقتی تعداد مسافر زیاد می شود و خطوط و قطار زیاد می شود چطور ممکن است درآمد کاهش پیدا کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا