سیاسی

دفاع تمام قد ضرغامی از دولتضرغامی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهندس عزت الله ضرغامی شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: روز دانشجو یکی از روزهای مهم برای انقلاب اسلامی و تاریخ ایران است چرا که در این روز سه تن از دانشجویان عزیز ما به دلیل اعتراض به استبداد داخلی و خارجی به شهادت رسیدند.

وی افزود: در دوره حضرت موسی، ۱۰ هزار جادوگر وجود داشتند که انواع جادوها را انجام می‌دادند. همانطور که می‌دانید جادو به تایید قرآن هم رسیده است. در آن زمان حضرت موسی از ساحران ترسید و قران به صراحت ترس حضرت موسی را بیان می‌کند. حضرت علی (ع) در این زمینه فرمودند که موسی زمانی که ترسید از جان خود نترسید. ترس او به این دلیل بود که می‌ترسید مردم فریب بخورند یعنی افکار عمومی منحرف شود. همان جا آیه بر حضرت موسی نازل شد که نترس، چرا که تو برتری. عصای موسی اژدها شد و همه مارهای جادوگران را بلعید. ساحران هم به سجده افتادند و به قدرت خداوند اذعان کردند.

ضرغامی تاکید کرد: قدرت‌مندان فکر می‌کنند ایمان دستوری است اما همه باید بداند که ایمان یک چیز دستوری نیست. همانطور که قران می‌گوید، افراد باید ابتدا استدلال کند و بعد ایمان بیاورند. در همین جمهوری اسلامی داریم افرادی که  از حق دور شدند اما آیا امروز عصای موسی یا ید بیضای حضرت عیسی را داریم؟ البته همین امروزه اتفاقاتی می‌افتد که کمتر از معجزه نیست. همین مراسم اربعین امسال یک معجزه بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمام ابرسانه‌ها که مدعی حقوق بشرند برای این حماسه بزرگ سکوت کردند. حتی  به جنایات داعش  که ۱۴ نفر از مردم را زنده زنده پوست کنده‌اند هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

وی با بیان اینکه دانشجو باید یک پرچم‌دار باشد، گفت: متاسفانه امروز دانشجویان و نخبگان ما در فضای مجازی منفعل هستند. بنده در این دو سال پای خود را در صدا و سیما نگذاشتم چرا که برخی مصلحت اندیشی‌ها را داشتم. همه باید بدانند که رهبری فضای مجازی باید در اختیار نخبگان باشد. به اذعان بسیاری از دوستان اصلاح طلب که در مقاله‌های خود ذکر کرده‌اند، این فضای مجازی بیشتر در اختیار میان‌مایگان است. البته باید بدانیم که بخشی را هم دشمن مدیریت می‌کند.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما اظهار کرد: متاسفانه صدها کانال مبتذل در فضای مجازی تشکیل شده است که برخی از این کانال‌ها تا ۳۰۰ هزار نفر عضو دارد. من در شورای عالی انقلاب فرهنگی این بحث مهم را مطرح کردم که نباید این گونه باشد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: دشمن در فضای مجازی آمده و ادعا می‌کند که ما می ‌توانیم واقعه آندلس را دوباره بازسازی کنیم. در آن زمان دشمنان برای اینکه سلطه مسلمانان را در جنوب اروپا پایان دهند، آمدند فساد و ابتذال را در میان مسلمانان رواج دادند که همین امر سبب رفتن اسلام از آندلس یا همان اسپانیا شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برجام باید یک فرصت برای وحدت سازی باشد نه تفرقه، گفت: امروز به تعبیر بنده برجام را خدا آورد تا دشمن سازی برای همه تعمیق شود. نباید برجام تبدیل به تفرقه و اختلاف در کشور شود بلکه باید سبب وحدت در میان مردم و نخبگان جامعه شود. برجام را خدا آورد تا یک سری چیز هارا هم نسل جدید بفهمند. بنابراین برجام باید تبدیل به یک عنصر ملی شود.

ضرغامی گفت: ما اگر با همین همسایگان خود رابطه خوب اقتصادی برقرار کنیم خیلی از مشکلات اقتصادی خود را میتوانیم حل کنیم.

وی افزود: شهید حسن تهرانی مقدم با نه نفر و با دست خالی کار را به جایی رساند که ایران اسلامی دارای قدرت بازدارندگی موشکی است. مثل آب خوردن می‌تـوانیم موشکهایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر تولید کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه امروز دولت در حال خدمت است، گفت: رهبری یک تعبیری دارند در خصوص علم‌کشی یعنی وقتی کسی زیر بار مسئولیت رفت باید عرقش را خشک کنیم. امروز دولت زیر همان علم است. اعتقاد دارم دولت در همین زمان اندکی که دارد می‌تواند خدمات بیشتری به ارائه دهد. بنابراین دانشجویان باید آنقدر فهم داشته باشند که این مسائل را تشخیص دهند. امروز بهترین فرصت برای مقام سازی اقتصاد است و افکار عمومی باید در جهت درستی مدیریت شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون قوه قضائیه سازوکار جدید برای مدیریت فضای مجازی ندارد، گفت: این ساز و کار وجود ندارد و متاسفانه به افکار عمومی کم توجهی می‌شود. در برخی مواقع بعضی گره‌ها که با دست باز می‌شود با دندان باز می‌شود. چرا ما فکر می‌کنیم هر گره‌ای که کور است فورا باید دندان نشان دهیم.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تصریح کرد: در آن ده سالی که رئیس صدا و سیما بودم از هیچ نهاد یا شخص خاص و یا سایتی شکایت نکردم. برخی مواقع روزنامه‌ها به کل یک تیتر غلط در مورد صدا و سیما می‌زدند اما صدا و سیما شکایتی نمی‌کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دستگاه قضایی باید افکار عمومی را مدیریت کند چرا که باید به افکار عمومی پاسخ مناسب دهد. البته نباید نسبت به هر شایعه‌ای واکنش نشان دهیم. چیزی که آیت‌الله منتظری را از بالا به پایین رساند این بود که ایشان به شایعات بسیار توجه می‌کردند برخی افراد روی ایشان عملیات روانی انجام می‌دادند. البته ایشان از نظر مبارزه و فقه در درجات رفیعی قرار داشتند اما دشمنان در بیت ایشان نفوذ کرده بودند و هنوز هم در بیت ایشان حضور دارند و نوار صوتی با انگیزه خاص منتشر می‌کنند.

ضرغامی با بیان اینکه امروز باید در فضای مجازی نظریه پردازی کرد، گفت: حال سوال اینجاست که چه کسی باید این نظرپردازی را انجام دهند. مشخص است که دانشجویان و نخبگان باید این نظریه پردازی را انجام دهند. بر اساس این نظریه باید مدل دهیم. مدلسازی خوب توسط نخبگان انجام شود تا در این مقطع برای کشور راهگشا باشد.

به گزارش ایسنا در این ادامه مراسم برخی از دانشجویان سوالاتی از قبیل اینکه چرا آزادی بیان در ایران وجود ندارد و مرز بین نقد و تخریب کجاست؟ آیا آزادی پس از عمل وجود دارد و در آن زمان که ریاست سازمان صدا و سیما بودید آیا اجازه تریبون به مخالفان خود داید و چرا در رسانه ملی به انتخابات ۸۸ توهین شد، مطرح کردند.

ضرغامی در پاسخ به این سوالات گفت: از این سوالات خیلی خوشحال شدم چرا که نشان داد دانشگاه زنده است و همه با انگیزه صحبت کردند. جامعه ای که زنده نباشد نابود می‌شود. یکی از بحث‌هایی که در دانشگاه شریف فردا انجام خواهم داد این است که چرا باید نخبگان ما از کشور خارج شوند. اشکال ما در دانشگاه این است که این نخبگان را به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

وی افزود: من چهار هفته قبل در شورای انقلاب فرهنگی موضوعی را مطرح کردم که چرا این همه مراکز پایان نامه فروشی زیاد شده است. این موضوع برای کشور آبرو نمی‌گذارد. باید از خیابان‌ها این مراکز جمع شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دفاع در دوره ۱۰ ساله تصدی خود بر این سازمان گفت: دولت‌ها در ارائه عملکردشان در صدا و سیما هرگز مشکل نداشتند. البته با برخی از دولت‌ها به مشکل بر می‌خوردیم و حتی در زمان احمدی نژاد ایشان شکایتی را به رهبری تسلیم کردند که صدا و سیما با ما همکاری نمی‌کنند که مقام معظم رهبری یک هیئت برای رسیدگی به اختلاف دولت و صدا و سیما تعیین کردند. بنابراین حقوق دولت‌ها در صدا و سیما رعایت شده است.

وی افزود: البته در برخی جاها سیاست دولت نقض می‌شود. من در زمان تصدی خود در صدا و سیما آمدم و اخبار ۲۰:۳۰ را راه‌اندازی کردم و گفتم که با زبان طنز از مشکلاتی که در کشور وجود دارد انتقاد شود. بنابراین مدیریت داشته‌های ما در کشور ضعیف است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در خصوص فجایع زندان کهریزک گفت: راجع به زندان کهریزک، صدا و سیما خیلی کار کرد. در کهریزک با نگاه انتقادی صدا و سیما وارد شد و گزارش‌های خوبی ارائه کرد.

وی در خصوص اتفاقات انتخابات ۸۸ گفت: انتخاباتی انجام شد که گرم و پر شور بود و نتیجه انتخابات نشان داد که فاصله دو رقیب بسیار زیاد است اما آن کسی که بازنده انتخابات بود حتی قبل از اعلام نتایج قطعی با رسانه‌های خارجی مصاحبه کرد و گفت من برنده‌ام.

ضرغامی اضافه کرد: بنده با آقایان موسوی و کروبی مفصل صحبت کردم. آقای موسوی باور داشتند که برنده انتخابات هستند و من حتی حاضر بودم که با شروطی تریبون در اختیار ایشان در صدا و سیما قرار داده شود و شرط این بود که آقای موسوی با یک مجری در برنامه ترتیب داده شده از سوی صدا و سیما حاضر شوند اما ایشان نپذیرفتند و خواهان این بودند که به طور مستقیم برای مردم ایران بیانیه بخوانند. مگر ما در انتخابات قبلی این رویه را دنبال کرده بودیم که به ایشان تریبون بدهیم؟

وی خاطر نشان کرد: بنابراین اگر موسوی قبول می کرد با یک مجری مصاحبه کند، تریبون در اختیاش قرار می‌گرفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا