شورای شهر

اظهارات حافظی درباره نداشتن مصونیت سیاسی اعضای شورا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت‌الله حافظی در میزگرد جنبش دانشجویی و گره کور مبارزه با مفاسد اقتصادی در دانشگاه امیرکبیر با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو، گفت: در این جمع، دانشجویان از طیف‌های سیاسی مختلفی حضور دارند، اما نقطه مشترک و وحدت این جمع،‌ مبارزه با مفاسد اقتصادی و عدالت‌خواهی است و این بیانگر فراجناحی بودن مبارزه با مفاسد اقتصادی است که امروز مطالبه عموم جامعه شده و باید این وحدت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه آقایان جایی که احساس کنند به مصلحت آنهاست، از نقطه نظرات رهبری هزینه می‌کنند، افزود: جایی که احساس شود مطالبات رهبری به مصلحت‌شان نیست، کر و کور و لال می‌شوند. مسئولان باید بدانند که بر مردم نیستند، بلکه باید با مردم و برای مردم باشند.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه باید از ۲۰ سال قبل به مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی توجه می‌شد، اما امروز نیز می‌تواند نقطه آغازی باشد اعلام کرد: نباید عده‌ای فرصت‌طلب تحت پوشش جناح‌های چپ و راست به سیستم‌ها نفوذ و از نقاط ضعف نظارتی سوءاستفاده و از منابع مردم ارتزاق کنند. اگر پایش درون سازمانی گروه‌های سیاسی انجام شود و به‌روز باشد، ساختار سیاسی این گروه‌ها ارتقا می‌یابد.

«حافظی» با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی دردناک است، اما مسئولان باید این هزینه را بپذیرند، زیرا که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام می‌شود، تصریح کرد: مبارزه با فساد برای نظام افتخار است، هرچند که فساد قابل پذیرش نیست؛ اگر کسی در مقابله با فساد مقاومت می‌کند، ناخواسته خودش را در جایگاه متهم قرار می‌دهد. مقابله با فساد از راه‌های مختلف از جمله شفاف‌سازی دستگاه‌ها و ارتقا سیستم‌های نظارتی با استفاده از ابزارهای به‌روز است. اگر زیرساخت‌ها به‌روز و به لحظه باشد، تمام عملیات مالی مدیریت شهری قابل رصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی بایستی عملیات خود را پشت دیوارهای شیشه‌ای انجام دهند نه پشت دیوارها و درهای بسته، گفت:‌ طی ۱۰ سال گذشته در مدیریت شهر علیرغم شعارهای فراوان، این شفاف‌سازی حتی برای نمایندگان شورای شهر نیز فراهم نبوده است.

این نماینده مردم در شورای شهر تهران با بیان اینکه از شش ماهه دوم حضورم در شورا، تذکراتم نسبت به عملکرد شهرداری آغاز شد تاکید کرد: با انعکاس مشکلات و  کنار زدن پرده‌ها و ایجاد مطالبه عمومی است که مسئولان کوتاه می‌آیند و رسیدگی می‌کنند.

«حافظی» با بیان اینکه از رسانه ملی انتظار می‌رود مشکلات را فراتر از جناح‌های سیاسی انعکاس دهد، گفت:‌ متاسفانه در موضوع املاک شهرداری، آقایان متخلفین را رها کردند و تنها کسی که انحرافات مالی را به افکار عمومی منتقل کرده است را محکوم کردند. تخلف در املاک شهرداری محرز است و موارد تخلف توسط دستگاه قضا اعلام شد، اما نکته قابل تامل این بود که افشای پشت پرده املاک نجومی را سازمان یافته و به خارج از کشور متصل کنند و اثبات کنند که افشای موضوع املاک نجومی مدیریت شده است.

وی با بیان اینکه چرا باید املاک شهرداری به تعاونی‌های خارج از شهرداری از جمله تعاونی قوه قضائیه واگذار شود و چرا باید این واگذاری به تعاونی قوه قضائیه باشد اما وزارت امور خارجه  نباشد! ادامه داد: اسناد منتشر شده در املاک نجومی محرمانه نبود، از این رو از قوه قضائیه انتظار داریم برخورد قانونی با متخلفین در پرونده املاک نجومی داشته باشد. روش قوه قضائیه در برخورد با انتشار مفاسد اقتصادی باید اصلاح شود. باید گردش آزاد اطلاعات وجود داشته باشد و هر کس حق اظهار نظر و سوال را داشته باشد اما در این میان نباید تهمتی زده و دروغی گفته شود.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ تا امروز شهرداری هیچ گزارش مکتوبی درباره املاک نجومی به شورای شهر ارائه نکرده، آن وقت آقایان دم از قانون مداری و عدالت خواهی میزنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا