اجتماعی و فرهنگی

آمارهای نگران کننده از مصرف لوازم آرایش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش نهادهای مذهبی، روحانیت و ائمه جماعات در اصلاح سبک زندگی گفت: وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی ورزش و سامان‌دهنده امور جوانان در سال‌های گذشته برنامه‌هایی را اجرا کرده و برای آینده نیز طرح‌هایی را در دست دارد و باید گفت: ورزش از مهم‌ترین مولفه‌ها در تحقق سلامت جامعه در بعد فردی و اجتماعی است.

سلطانی‌فر افزود: بهبود سبک زندگی از طریق تقویت سلامت روان و تقویت ارتباطات اجتماعی مورد تاکید است و ورزش نقش مهمی در تحقق سبک زندگی فعال و سالم ایفا می‌کند و مهم‌ترین فعالیت وزارت ورزش و جوانان است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های جدی و هدفمند در دولت یازدهم سرانه ورزش ۵۰ درصد افزایش یافته است اما همچنان با استانداردهای جهانی فاصله داریم، گفت: در زمان کسب رای اعتماد در مجلس برنامه‌ای ارائه دادم و به بحث ورزش همگانی معتقد هستم. در این زمینه ایجاد یک هم‌افزایی و همگرایی گسترده میان دستگاه‌های مختلف را به صورت یک اقدام جدی دنبال خواهم کرد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته ورزش قهرمانی نیز بی‌ارتباط با سبک زندگی اقشار مردم نیست و می‌تواند ضمن پر کردن صحیح  اوقات فراغت نیاز اقشار جامعه بخصوص جوانان به هیجان را پاسخ دهد و باید برای توسعه آن تلاش کرد. قهرمانان ورزشی در گذر زمان به الگوهای اجتماعی جوانان و نوجوانان تبدیل می‌شوند و سبک زندگی ورزشکاران الگو به عنوان گروه مرجع مدنظر مردم قرار می‌گیرد. براین اساس الگو قرار گرفتن سبک زندگی ورزشکاران و قهرمانان از مهم‌ترین محورهایی است که باید بر اصلاح و سالم‌سازی آن تمرکز کرد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در بخش جوانان باید به مطالعات و انتظارات آنها به عنوان آتیه‌سازان کشور توجه شود، گفت: بخشی از مشکلات ما در این حوزه به کم‌توجهی به نیازهای جوانان در بخش‌های مختلف بازمی‌گردد. اگر امروز در زمینه سبک زندگی جوانان احساس خطر کرده و آنها به جای یک ظرفیت یک چالش تلقی کنیم، نتایجی که حاصل می‌شود، مطلوب نخواهد بود.

وی ادامه داد: پیش از هر اقدام عجولانه‌ای باید از مشارکت جوانان برای حل مشکلاتشان استفاده کنیم. حمایت از تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با جوانان از مهم‌ترین سیاست‌های ماست. امروز ۱۵۰۰ سازمان مردم نهاد مشغول به فعالیت هستند و برآنیم ظرف یک سال آینده این تعداد را با توجه به درخواست‌ها و رغبت موجود به ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سمن برسانیم. حمایت هرچه بیشتر از سمن‌ها همچنان در دستور کار ماست.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری جلسات ملی، استانی و شهرستانی مرتبط با جوانان، اظهار کرد: تاکنون در ۱۲ مرکز استان، ۱۲ خانه جوان تشکیل شده و تا پایان سال در مرکز ۱۹ استان نیز خانه‌های جوان را راه‌اندازی خواهیم کرد. هدف این خانه‌ها، ارائه مشاوره به جوانان و خلق فرصت‌هایی برای تعامل پویا با آنها و آموزش غیرمستقیم و خودجوش جوانان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا