استان

عدم پیش بینی طوفان مازندران/ هواشناسی کجا بود؟!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمدی در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به شهرهای طوفان زده مازندران گفت: روز گذشته باد شدید با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت،شهرهای نکا،بهشهر، سواد کوه و بخش هایی از گلوگاه را درنورید و موجب ایجاد خسارت به خانه ها و زیرساخت های شهری شد. 


وی ادامه داد: بر اثر طوفان برق ۱۲۰ روستا به صورت کامل قطع شد که با تلاش تیم های اداره برق ، این روستاها بار دیگر در مدار قرار گرفت. 

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با بیان اینکه سقف خانه های روستایی تخریب شده است، تاکید کرد: هلال احمر را موظف به توزیع نایلون در مناطق طوفان زده کرده و کار برآورد خسارت به خانه های شهروندان مازندرانی آغاز شده است. 

احمدی با بیان اینکه طوفان تلفات جانی نداشت، تاکید کرد: با توجه به پایداری هوا تا فردا کار مرمت موقت خانه ها و پوشاندن سقف خانه ها امروز انجام می شود. 

وی در مورد پرایی عدم آمادگی برای مواجهه با طوفان روز گذشته گفت: متاسفانه اداره کل هواشناسی استان وزش باد را پیش بینی نکرده و اخطاریه و اطلاعیه ای صادر نکرده بود. اگر این پیش بینی از سوی سازمان هواشناسی انجام شده بود،آمادگی برای مقابله با طوفان بیشتر می شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا