اجتماعی و فرهنگی

شناسایی معابر پربارش پایتخت با دوربین های کنترل ترافیک

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسین جعفری با بیان اینکه امسال در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای کاهش میزان نمک مصرفی برای برف روبی معابر در فصل بارش اقدام شده است، گفت: به همین منظور محلول یخ زدا CAM تولیدی داخل کشور را خریداری کرده ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این محلول در ۷ منطقه شهر تهران توزیع شده است، تصریح کرد: این مناطق بیشترین سابقه در میزان بارش برف را هر ساله دارند. باتوجه به نسبت محلول و آبی که باید مخلوط شود می توانیم در سطح کلی معابر اصلی و شریانی شهر تهران از این محلول استفاده کنیم.

جعفری با بیان اینکه همچنین در زمان بارش در پل ها، رمپ و لوپ ها و تونل ها از این محلول پاشیده می شود، خاطر نشان کرد: همچنین نقاطی که دارای شیب تند بوده یا بادگیر هستند و احتمال یخ زدگی این محدوده ها زیاد است، از این محلول استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته دستگاه های محلول پاش تهیه شده اند، افزود: امسال نیز بخش دیگری را به این تجهیزات اضافه کرده ایم. محلول پاش و محلول ساخت داخل خریداری شده و باتوجه به مشابه سازی که از دستگاه های خارجی داشتیم، توانسته ایم سطح خدمات دهی را به دفعات بیشتری افزایش دهیم تا قبل از بارش برف این عملیات انجام شود.

وی با اشاره به فصل بارش باران و برف در شهر تهران گفت: اعتبارات و دستگاه ها لازم در این خصوص تهیه و درصد استفاده از شن و نمک نسبت به سال قبل کمتر شده است. طبق برنامه ریزی دستگاه های محلول پاش CAM و همچنین تجهیز دستگاه ها و اعتبارات به مناطق تخصیص داده شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، جعفری در خصوص بارندگی و بارش باران در فصل پاییز گفت: با استفاده از دوربین های کنترل ترافیک و نیز اطلاعات خیابان ها و معابر در سال های گذشته، معبرهای پربارش تر شناسایی شده اند. همچنین مسیرها و کانال ها و انهار براساس برنامه فوریتی طبق دستورالعمل ها لایروبی شده و اشکالات رفع شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا