سیاسی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: صحن مجلس و شورای شهر حریم خصوصی نیست

به گزارش شورا‌آنلاین، طیبه سیاووشی با اشاره به اعتراض چند تن از اعضای شورای شهر به تصاویر منتشره از شورا از سوی برخی رسانه‌ها گفت: چرا ما می خواهیم تصویر قدسی از خودمان به مردم ارائه کنیم. به هر حال ما در عرصه سیاست هستیم و به طور طبیعی منفور عده‌ای از مردم و محبوب عده‌ای دیگر هستیم؛ چه تصاویر رسمی و مناسبی از ما منتشر شود یا اینکه تصاویری که به زعم ما مناسب نیست انعکاس پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل تشریفات هر جایگاه باید رعایت شود، گفت: در عین حال اینکه ما بخواهیم مانع ثبت یک واکنش طبیعی از سوی عکاسان خبری شویم جذابیت رسانه‌ای را به حداقل می رساند. ایران، کره شمالی نیست و ما باید بگذاریم تصویر آزادتری از ما مخابره شود تا مردم قضاوت کنند که آیا در جایگاه درست خود قرار گرفته‌ایم یا نه و آنها هستند که تصمیم می‌گیرند که باز هم به ما رای بدهند یا ندهند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: عکاسان خبری به سختی وارد مجلس یا شورای شهر می‌شوند و در نهایت تعدادی عکس می‌گیرند که ممکن است مطلوب عده ای باشند یا نباشد اما به هر حال آنها مخاطبین رسانه خود را سیراب می کنند و ما نمی توانیم در کار آنها مداخله کنیم.

سیاووشی با تاکید بر اینکه صحن مجلس و شورای شهر حریم خصوصی نیست، یادآور شد: آنچه باید به آن احترام گذاشته شود حریم خصوصی است اما نباید از یک جایگاه عمومی تلقی حریم خصوصی داشته باشیم. من شخصا ترجیح می دهم در جایگاه رسمی عکسی از من منتشر شود که شاید مطلوب من نباشد، حالا ممکن است در خواب، خمیازه یا خوردن باشم اما حریم شخصی ام محترم شمرده شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس در واکنش به طرح مباحثی مبنی بر محدود کردن فعالیت عکاسان خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم در یک جایگاه عمومی این حق را از رسانه‌ها بگیریم چراکه دقیقا مخالف آن چیزی است که اصلاح طلبان به عنوان آزادی رسانه دنبال می کنند. ضمن اینکه عکس و فیلم بسیار پرطرفدار و تاثیرگذارتر از بسیاری از مطالبی است که نوشته می شود.
منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا