شورای شهر

طلایی از میزبانی عراقی‌ها گفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مرتضی طلایی با اشاره به این که حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به جزئی‌ترین تا بزرگترین نیازها و خواسته‌های زائران خویش عنایت ویژه دارند، افزود:تنوع حضور افراد از پیرمردان و پیرزنان تا جوانان و حضور افراد معلول قابل توجه است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه معجزه سیدالشهدا (ع) در حماسه اربعین حسینی قابل مشاهده است،به میزبانی خوب و قابل توجه مردم عراق اشاره کرد و گفت: برجسته‌ترین ویژگی مردم عراق در پذیرایی از زائران امام حسین(ع) بی ریایی آنها بود و حتی یک صحنه ندیدم موکبها دنبال تبلیغ و کارهای تبلیغاتی برای خود باشند.

طلایی خاطرنشان کرد: مهمان نوازی و پذیرایی مردم عراق در مسیر نجف تا کربلا و لحظه به لحظه پیاده‌روی اربعین برای من خاطره شد و  این خاطراتی است که انسان می‌تواند از آنها درسهای فراوانی از قیام سیدالشهدا(ع) بگیرد.

وی با بیان اینکه سالها در حوزه امنیت فعالیت داشته تصریح کرد: در شرایطی که اوج تهدیدات را از سوی گروه‌های تروریستی داریم اما تنها چیزی که به چشم نمی‌آمد اضطراب، ترس و دلهره در بین زائران و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نبود احساس ناامنی از ویژگیهای حماسه اربعین بود، تاکید کرد: امام حسین(ع) ضامن جان زائرانش است.

وی با اشاره به خدماتی که شهرداری تهران در اربعین ۹۵ داشت، تصریح کرد: حضور فعال نیروی بسیج شهرداری و کارکنان داوطلب از شهرداریهای سراسر کشور و دو موکبی که بسیج شهرداری در مسیر راه‌پیمایی اربعین دایر کرده بودند از کارآمدترین موکبها بود؛ در حوزه درمان هم خدمات پزشکی شهرداری تهران در مسیر راه‌پیمایی اربعین خوب بود.

گفتنی است، حماسه اربعین حسینی در چند سال گذشته با استقبال چشمگیری از سوی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان روبرو شده است و هرسال به تعداد زائران این سفر معنوی افزوده می‌شود؛ برخی کشورهای غربی و رسانه‌های استکبار به دلیل مغایرت اهداف قیام امام حسین(ع) و حماسه اربعین حسینی با تفکراتشان، این حماسه را بایکوت خبری کرده‌اند اما از این مطلب که امام حسین(ع) در قلوب همه آزادگان جهان قرار دارد، غافل هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا