ورزشی

تاج:از کی‌روش در مورد تیم ملی امید استفاده می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی تاج در نشست خبری پس از برگزاری مجمع عادی هیأت فوتبال خراسان رضوی درباره تیم‌های لیگ برتر خراسان رضوی گفت: در مجمع در این مورد مفصل صحبت کردم. من خودم در حد توانم به این دو تیم کمک کردم ولی این کافی نیست و مسئولان خراسان رضوی باید پیگیر مسائل این دو تیم باشند.

وی ادامه داد: اگر در خراسان به این دو تیم نگاه ویژه ای شود به نفع این دو استان است. اگر این دو تیم از لیگ برتر حذف شود دیگر مجال غیرفوتبالی دیگری برای حضور نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر وجود نخواهد داشت.

تاج تأکید کرد: ۷۲ درصد درآمد تمام تیم‌های دنیا از پخش تلویزیونی است ولی در کشور ما این اتفاق نمی افتد و باشگاه‌ها با مشکلات مالی روبرو است. با صداوسیما کلی بحث کردیم اما آنها هم نظر خود را دارند. به هر حال دو سازمان گرفتار در فوتبال و صداوسیما به تور هو خورده‌ایم.

تاج افزود: در هر حال باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا این مشکلات مالی به هر شکلی برای باشگاه‌ها حل شود یا کاهش یابد. من این هشدار را به مسئولان خراسان رضوی و سایر استان‌ها می‌دهم که از تیم‌های خود حمایت کنند. در غیر اینصورت اگر هر تیمی از رقابت‌های لیگ برتر حذف شود هیچ راه غیرفوتبالی برای حضور در لیگ برتر وجود نخواهد داشت.

* به عنوان رئیس فدراسیون پای اجرای اساسنامه ایستاده‌ام

وی تأکید کرد: اساسنامه به نفع فوتبال کشور است و طبق آن اگر یک رئیس انتخاب شد چهار سال به کار خود ادامه می‌دهد و اگر اعضای مجمع انتقادی به این موضوع داشته باشند می‌توانند مجمع فوق‌العاده را برگزار کرده اما این موضوع هم منوط به آن است که این کار از مسیر قانونی عبور کند. من محکم پای اجرای اساسنامه به عنوان رئیس فدراسیون ایستاده‌ام و نه تنها برای خراسان رضوی بلکه برای هر استان دیگر این امضاها برای من مسجل شود مجمع را برگزار می‌کنیم.

تاج گفت: برای همین مجمع خراسان رضوی چهار پنج جلسه مختلف را برگزار کردیم که حتی مسئولان وزارت ورزش نیز در آن حضور داشتند و در نهایت تصمیم گرفتیم مجمع عادی را برگزار کنیم.

* کی‌روش گفت در نشست خبری همه عربی صحبت می کردند!

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد دیدار ایران و سوریه یادآور شد: این مسابقه در شرایط عادی برگزار نشد. ما این همه خدمات کردیم و فوتبال ما این همه موفقیت داشته و نادیده گرفته می‌شود. پس مجبوریم از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کنیم. به هر حال به مسائلی که در این بازی افتاد انتقاد داریم. کی‌روش نیز گفت در کنفرانس خبری همه حتی ناظر مسابقه عربی صحبت می‌کردند و مسائلی اتفاق افتاده در دیدار با سوریه برای ما سخت است و بعد از آن هم یک نفر مصاحبه می‌کند که همه چیز خوب و عالی بود. در هر صورت باید یک تشکر از رسانه‌ها داشته باشم که درباره دیدار ایران و سوریه همه همصدا شدند.

* متاسفانه برخی رسانه‌ها از بچه‌ها می‌پرسند چقدر پاداش گرفتید؟!

وی در مورد پاداش تیم‌های صعود کرده به جام جهانی و فوتبال ساحلی فوتسال گفت: ما یک مبلغی پرداخت می‌کنیم اما متأسفانه برخی رسانه‌ها جلوی این بچه‌ها را می‌گیرند و می‌پرسند چقدر به شما پاداش می‌دهند ولی نمی‌دانند که ما در فدراسیون با چه شرایطی روبه‌رو هستیم. درست است که باید به افتخارآفرینان ایران پاداش خوب بدهیم اما باید شرایط را هم درک کرد. برای ما شرایط تیم‌های ملی مهم است اما وقتی بودجه را تنظیم می‌کنیم بر اساس اولویت‌بندی باید این بودجه هزینه شود.

* با رئیس جمهور جلسه ویژه‌ای خواهیم داشت

تاج از برگزاری جلسه بین اعضای تیم‌های ملی با رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: یک جلسه ویژه‌ای را خواهیم داشت و آنجا تلاش می‌کنیم تا پاداش ویژه‌ای را به آنها اهدا کنیم تا بتوانیم تقدیر و تشکری از آنها داشته باشیم.

تاج تأکید کرد: متناسب با شرایط تیم ملی در حال جلو رفتن هستیم و بازی‌های دوستانه هم در پیش داریم و سه چهار بازی مهم و تعیین کننده نیز در خردادماه مقابل ما است.

وی افزود: ما سال آینده چهار تیم داریم که درگیر بازی‌های آسیایی هستند که همان چهار تیم بیشترین سهم را در تیم ملی دارند که همه این‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و یک ترافیک سنگین در برنامه‌های ما است.

* از کی‌روش در مورد تیم ملی امید استفاده می‌کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تیم ملی امید نیز، گفت: باید یک مدیر پیدا می‌کردیم که از این بین یا کمیته ملی المپیک باید این مسئولیت را قبول می‌کرد و یا فدراسیون فوتبال. با مدیریت یک نفره نمی‌شد تیم امید را اداره کرد. خوشبختانه شرایط به شکلی پیش می رود که تیم ملی امید در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. این را هم بگویم فدراسیون فوتبال ایران با ۵۰ میلیارد تومان کارش را جلو می‌برد در حالیکه فدراسیون فوتبال کره جنوبی ۱۶۸ میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد.ما دل‌مان نمی‌خواست امیدمان ناامید باشد یا بخواهیم خدای ناکرده بعد از شکست کمیته شکست یاب تعیین کنیم. بر اساس نامه کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک که هنوز البته به دست ما نرسیده قرار است تیم ملی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد.

تاج تأکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد ما سرمربی انتخاب می‌کنیم و دیگر تیم امید تعطیل نمی‌شود. نظرم این است که به صورت جدی از کی‌روش در مورد تیم ملی امید تجربه کسب کنیم و می‌خواهیم یک روند و روابط پلکانی بین تیم ملی امید با بزرگسالان صورت بگیرد.

* کی‌روش در حد متعارف از مرخصی‌هایش استفاده می‌کند

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مرخصی‌های کی‌روش گفت: او بر اساس یک روندی به مرخصی می‌رود و در حد متعارف از آنها استفاده می‌کند. کما اینکه اگر کی‌روش الان در ایران بود اردویی نداشتیم که در اختیار او قرار بدهیم. ما طی ۱۵-۱۰ روز آینده در طبقه دوم آکادمی ملی المپیک ساختمانی را آماده می‌کنیم که تمامی رده‌های ملی در این ساختمان یک اتاق داشته باشند.

* برنامه‌ریزی تیم امید و بزرگسالان برای ما در بهمن سخت است

تاج در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌ریزی تیم ملی برای بهمن ماه که لیگ قهرمانان در پیش است، گفت: سهمیه ما سه به علاوه یک شد و امروز هم به صورت رسمی این موضوع از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد. فقط این را بگویم کار ما در خصوص برنامه ریزی تیم امید و بزرگسالان در آن مقطع بسیار سخت است.

* حواشی فوتسال خیلی زیاد است

وی در خصوص حواشی در فوتسال نیز، گفت: متأسفانه حواشی فوتسال بسیار زیاد است و همین مسئله کار ما را سخت می‌کند. باید فکری جدی در مورد این مسئله کنیم اما تصمیم داریم در آینده سه موضوع را پیگیری کنیم. در وهله اول بدهکاری باشگاه‌ها است و اگر قرار است در نیم‌فصل هر تیمی بازیکن بگیرد باید به اندازه رقم قرارداد همان بازیکن بدهی یک نفر دیگر را پرداخت کنیم. ما عضو جامعه بین‌المللی و همچنین AFC شده‌ایم و باید برای صدور مجوز، قانونی عمل کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه‌ تیم‌های باشگاهی ما باید حرفه‌ای شوند شرایط سختی را در نظر گرفته‌ایم و فدراسیون در این زمینه مصمم است. در نیم‌فصل هر باشگاهی بدهی داشته باشد اجازه ثبت قرارداد دیگر را به آنها نمی‌دهیم.

* کمیته اخلاق چراغ خاموش کارهای بزرگی می کند

تاج در خصوص فعالیت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم اظهار داشت: باید بگویم که این کمیته به صورت چراغ خاموش کارهای بزرگی می‌کند. حتی اخطارهایی به افرادی که در فوتبال نابسامانی ایجاد می‌کنند داده شده است که هنوز آن را رسانه‌ای نکرده‌ایم اما باید بگویم این افراد زیاد هستند و در همین خصوص با دستگاه‌های امنیتی هماهنگی‌هایی انجام شده و این مکانیزم در حال انجام است. به هر حال فساد در فوتبال به صورت جدی پیگیری می‌شود و جلوی آن را خواهیم گرفت و باید بگویم این حرف‌ها شعار نیست. ما حتی قصد داریم تا چند روز آینده نامه‌ای را به همه اعضای فوتبال اعم از مدیران باشگاه‌ها، مدیران استانی، اعضای مجمع و حتی اعضای فدراسیون و رئیس فدراسیون ارسال کنیم که اگر هر کسی در زمینه خرید و فروش باشگاه یا بازیکن از راه خارج از فوتبال درآمدزایی داشته باشد این فرد متخلف است و این الزام برای همه حتی برای رئیس فدراسیون فوتبال هم وجود دارد. این موضوع فقط مربوط به ما نیست و کد اخلاقی آن در فیفا هم وجود دارد. هیچ کسی از اعضای فدراسیون فوتبال حق ندارد در این زمینه‌ها حرکت کند و ما جلوی آن را می‌گیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره فعالیت‌های کمیته انضباطی هم ادامه داد: به مسئولان کمیته انضباطی اعلام کرده‌ایم که رأی‌ها باید زود اعلام شود و اینطور نباید باشد که اتفاقی بیفتد اما دو ماه بعد رأی آن صادر شود چرا که این موضوع هیچ فایده‌ای ندارد. قرار است از این به بعد رأی‌های کمیته انضباطی به زودی صادر شود.

وی درباره وضعیت قرارداد عباس چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان هم خاطرنشان کرد: قرارداد چمنیان به زودی تمدید خواهد شد اما قطعا در کادر فنی تیم ملی نوجوانان افراد جدیدی اضافه خواهند شد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به جلوگیری از ورود تیم‌های بدهکار به فوتبال افزود: دیگر تیمی نمی‌تواند با نام ابومسلم، شاهین بوشهر یا داماش فعالیت کند چرا که این باشگاه‌ها بدهی زیادی دارند و در وهله اول باید تکلیف بدهی‌هایشان را مشخص کنند. همچنین مسائل دیگری وجود دارد که اینجا نمی‌خواهم به آنها اشاره کنم. کسی دیگر نمی‌تواند با نام این‌ تیم‌ها در فوتبال فعالیت کند.

تاج درباره فوتبال ساحلی هم خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا به فوتبال ساحلی کمک کنیم و باید انزلی، هرمزگان و یزد را به عنوان پایگاه و مرکز فوتبال ساحلی انتخاب کنیم چرا که آنها قابلیت زیادی در این باره دارند.

تاج درباره وضعیت هیأت فوتبال استان خراسان رضوی هم گفت: باید از هیأت فوتبال استان خراسان رضوی تشکر ویژه‌ای کنم چرا که در این مدت فعالیت‌های زیاد و خوبی داشته‌اند که باید به همین دلیل از آنها قدردانی کرد.

* برای داوران با یک آژانس معتبر قرارداد امضا می‌کنیم

تاج با اشاره به اتفاقاتی که در چند وقت اخیر برای داوران رخ داده، تصریح کرد: متأسفانه در چند وقت اخیر تصادف برای داوران زیاد رخ داده و به همین دلیل در فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتیم با یک آژانس معتبر قرارداد ببندیم تا شرایط برای داوران و ناظران بهتر شود که این موضوع می‌تواند در قضاوت داوران هم تأثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا