ورزشی

فدراسیون فوتبال عراق به حکم CAS اعتراض می‌کند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دادگاه عالی ورزش سرانجام حکم نهایی خود را درباره دعوای فوتبالی بین عراق و عربستان اعلام کرد. بر اساس حکم دادگاه عالی ورزش، عربستان مشکلی برای میزبانی از عراق ندارد و دیدار برگشت دو تیم در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید در خاک عربستان برگزار شود. این درحالی است  که فیفا پیش از این تاکید کرده بود باید این دیدار در زمین بی طرف برگزار شود.

فدراسیون فوتبال عراق این حکم دادگاه داوری ورزشی را ظالمانه دانست و تاکید کرد که آن را قبول نخواهد کرد. علی جبار، نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد به دادگاه فدرال سوییس شکایت کردند. او در این زمینه گفت: عربستان و عراق این حق را دارند برای دفاع از مواضع خود به CAS و دادگاه فدرال سوییس یا هر مرجع دیگری که وجود دارد شکایت کنند. به این حکم کاس اعتراض داریم. به همین خاطر درخواست شکایت نامه خود را به دادگاه فدرال سوئیس ارائه دادیم.

فدراسیون فوتبال عراق پیش از این ایران را به عنوان میزبان خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه انتخاب کرد اما فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد به هیچ وجه حاضر نیست که در خاک ایران به میدان برود و همین باعث شد تا عراق، مالزی را به عنوان میزبان خود انتخاب کند.

تیم ملی فوتبال عربستان عملکرد خوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشته و با ۱۰ امتیاز در صدر جدول رده بندی جای دارد. این در حالی است که عراق تنها یک پیروزی از ۵ بازی خود به دست آورده و در رده پنجم جای دارد. دیدار این دو تیم در ۸ فروردین و به میزبانی عربستان خواهد بود. در دیدار رفت این سعودی‌ها بودند که توانستند با نتیحه دو بر یک بازی را به سود خود به پایان برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا