اجتماعی و فرهنگی

چرایی سرمای بیش از حد پاییز امسال

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احد وظیفه گفت: مرکز ملی اقلیم شناسی از قبل اعلام کرده بود که فصل پاییز امسال با بارش کم و دمای نسبتا بالا در نیمه اول فصل و در انتهای آن برگشت به شرایط نرمال همراه خواهد بود. این تغییرات یک هفته‌ای اخیر ناشی از نفوذ توده هوای سرد منطقه عرض‌های شمالی یا جنب قطبی عرض‌های پایین بوده است و این اتفاق طبیعی است.

وی ادامه داد: سیستم‌های هم‌گیری در حال گذار در عرض‌های میانی از غرب به شرق هستند و گاهی توسعه اینها، جنوب‌سوی یا شمال‌سوی بسیار قوی دارند، مانند سامانه‌ای که در هفته گذشته از کشور عبور کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این یک جریان رفت و برگشت بین قطب و منطقه مرزهای میانی یا مرزهای حاره ای است، گفت: در قطب در فصل زمستان به واسطه تابش ضعیف آفتاب، کمبود انرژی و در مناطق استوایی انباشت انرژی داریم این انرژی باید جابه‌جا شود و این چرخه طبیعی جو است که انرژی را از عرض‌های جنوبی به شمال و از شمال به جنوب منتقل می‌کند.

وظیفه بیان کرد: توده هوایی که در هفته گذشته از کشور عبور کرد، هوا را از مناطق جنب قطبی بر کشور ما گسترش داد که در حال حاضر از کشور خارج شده و به تدریج طی روزهای آینده روند افزایش دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا