شورای شهر

آخرین وضعیت مردمی شدن انتخابات شهردار ها و حذف معاونت فرهنگی شهرداری ها از زبان چمران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهندس مهدی چمران رئیس شورای عالی استانها در جلسه کمیسیون تلفیق مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی استانها و شهرهای مراکز استانها اظهارداشت: تمامی شورائیان بایستی برای حل مشکلات با نمایندگان استان خود رابطه مستمرداشته باشند و برای حل آن ها رایزنی و گفت و گو کنند.

 

وی درباره درآمدهای پایدار شهرداری ها گفت: زمانی که رکود در اقتصاد پیش آید بر همه جنبه ها تاثیر می گذارد و درآمدهای شهرداری ها رانیز از این مثتثنی نیست.

 

رئیس شورای عالی استانها با تاکید بر اینکه تمام شورائیان باید شورای عالی استانها را در ارائه طرح و لایحه یاری کنند افزود: نباید انتظار داشت که تنها شورای عالی استانها همه طرح و لایحه را ارائه دهد؛ بلکه باید شما نیز برای حل مشکلات راهکار و طرح ارائه دهید.

 

چمران در رابطه با لایحه انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم نیز گفت: هنوز این طرح به جایی نرسیده و فعلا در زیر کمیته های دولت به تصویب رسیده است و باید این طرح در کمیسیون اصلی مطرح و در صورت تصویب به دولت برای ارائه به مجلس ارسال شود

 

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد که درسالجاری این طرح را تصویب کند بیان کرد: اگراین طرح در پایان سال تصویب شود در دوره پنجم انتخابات شوراها اعمال خواهد شد.

 

رئیس شورای عالی استانها در ادامه سخنان خود در کمیسیون تلفیق اجلاس مشترک روسای شورای استانها از مراکز پژوهشی شوراها سخن گفت و دراین باره توضیح داد: این موضوع به صورت طرح در شورای عالی استانها مصوب شده ؛ اما وزارت کشور به این طرح به دلیل اینکه درقانون ذکر نشده ایراد گرفته است.

 

چمران در خصوص طرح فوق ادامه داد: وزارت کشور پیشنهاد داده که در قانون باید اصلاحی صورت گیرد و یا باید در چارت سازمانی شوراها در دولت اصلاح و در مجلس به تصویب برسد.

 

وی درپایان درخصوص معاونت فرهنگی در شهرداری ها که از دستور جلسات کمیسیون های این اجلاس بود گفت: وزارت کشور معاونت فرهنگی شهرداری ها را حذف نکرده بلکه براساس جمعیت شهرها آن را به معاونت، مرکز ودفتر تقسیم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا