اجتماعی و فرهنگی

برخورد مامور شهرداری با زن دستفروش اشتباه بود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری، نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرهیز از هرگونه اقدام احساسی درخصوص خبر چندی پیش رسانه‌ها مبنی بر سیلی خوردن زن دستفروش فومنی توسط مامور سد معبر، اظهار کرد: هرگونه اقدامی باید براساس قانون انجام شود و قانون برای هر اقدامی متولی خاص آن را مشخص کرده است، بنابراین عدم رعایت قانون باعث تشنج و ناآرامی در جامعه می شود و نباید گذاشت این مسائل در کشور شایع شود.

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پوشش این خبر،افزود: اقدام مامور شهرداری در برخورد با زن دستفروش بسیار اشتباه بود و شهرداری و همه نهادها باید به مسائل اخلاقی کارمندان خود توجه جدی کنند؛ ضمن اینکه این اتفاقات اجتماعی باید بسیار جدی گرفته شود.

این نماینده مردم شفت و فومن در مجلس دهم با تاکید براینکه دستفروش ها از سر نداری و فقر دستفروشی می  کنند، گفت: به زنانی که برای امرار معاش و کسب روزی دستفروشی و تلاش می کنند درود می فرستم، بنابراین این مسئله هشداری جدی برای مسئولان بود تا طرح ساماندهی دستفروش ها را جدی بگیرند.

افتخاری ادامه داد: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا ساماندهی و آماده سازی مراکز خاص برای این افراد تسریع شود، البته به همراه شهردار برای دلجویی نزد زن دستفروش رفتم اما تاکید می کنم که نباید برخی از افراد به دنبال مسائل شخصی در اینگونه موارد باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از دامن زدن به این ماجرا به عناوین مختلف،گفت: با این روند چهره شهرستان فومن که شهر عالمان و بزرگان بوده و سالیان بسیاری است مهمانان زیادی را میزبانی می‌کند، تخریب می شود.

وی با بیان اینکه مشخص نیست که چرا صدا وسیما در شبکه هایی مختلف به این موضوع می پردازد، افزود:در این کشور مادران بسیاری تاکنون سیلی خوردند که هیچ فردی صدای آنها را نشنید و اعتنایی به آنها نکرد و حتی زنانی زیر فشار فقر برای امرار معاش له شده و صدایشان در گلو خفه شده است.

افتخاری افزود: در شهرستان فومن زنان زیادی در حال امرار معاش هستند و با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند اما با تمکین به قانون خاموش نشسته اند، البته به برخی از مسئولان این شهرستان تذکر می دهم اشتباهی را با اشتباه دیگر جبران نکنند که این خود ظلم دیگری است، مگر نه اینکه خداوند در قرآن می فرماید «فردای قیامت اعضا و جوارح باید پاسخگوی اعمالمان باشد، اما این عمل بی دقت را از آن کارگر روزمزد که او هم برای امرار معاش از دستور مافوق خود تمکین کرده بود را محکوم می کنم؛ ولی مردم بدانند یک سویه  قضاوت نکنند».

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از آب گل آلود ماهی گرفته و مغرضانه عملکرد شهرداری و شورای اسلامی یک شهر را زیر سوال می‌برند، تصریح کرد:این اقدام پسندیده نیست و امیداست  این حادثه بتواند دیدگاه ها را که در اطرافمان افرادی در فقر و نداری امرار معاش و زندگی می کنند، باز کند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا