استان

درس‌های اربعین ۹۵ در مرز مهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ«جلال میرزابیگی»  اظهار کرد: برنامه‌های اربعین سال ۱۳۹۶ را با استمرار فعالیت‌های قرارگاه امام علی (ع) را تا حضور آخرین زائر اربعین در مرز دنبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه نباید همه‌چیز را فراموش و در  چند ماه منتهی به اربعین ۹۶ به تکاپو بیفتیم، افزود: محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت ازسراسرکشور مهران را به‌عنوان دروازه تردد انتخاب و این امر اجتناب‌ناپذیر است.

باید به فکر تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در حماسه‌ی اربعین بود

میرزابیگی خاطرنشان کرد: امسال با تمام  تلاش‌هایی که در بخش پارکینگ  کشیده شد اما ما شاهد ضعف گسترده در مدیریت دو پارکینگ عمده‌ی مهران بودیم که ناچارا نیروهای انتظامی برای راهنمایی زائرین،امنیت پارکینگ و پارکینگ‌داری وارد شدند و به ساماندهی امور پرداختند، هر چند  باید با برنامه‌ریزی دقیق برای سال‌های آینده باید مردم را عهده‌دار تمام فعالیت‌ها کرد.


برخی زائران خودروهای خود را گم کرده بودند

 وی گفت: در چند مورد به دلیل عدم وجود تابلو راهنمایی و رانندگی  برخی زائران سرقت خودروهایشان را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دادند لیکن با تلاش مأمورین انتظامی محل پارک خودرو پیدا و مشخص شد سرقتی در کار نیست هر چند نیروی انتظامی قبلاً به متصدیان دولتی این پارکینگ تذکر داده بود که پیمانکار مربوطه شرایط و ضوابط پارکینگ‌داری را رعایت نکرده و این امر باعث مشکلاتی برای زائرین می‌شود.


شناسایی ۴ خودرو سرقتی درپارکینگ‌های مهران

وی افزود: امسال  حدود ۸۰هزار خودرو در پارکینگ‌های سطح شهر مهران وبعضا خیابان‌ها و زمین‌های کشاورزی پارک شده بود که باوجود این حجم گسترده با تمهیدات پلیسی که در حوزه پیشگیری اندیشیده شده بود سرقت خودرو نداشتیم  و با اقدامات خوب گشت نت بوک پلیس آگاهی استان ۴ دستگاه خودرو مسروقه که وارد شهر مهران شده بودند شناسایی توقیف و سارقین دستگیر شدند.

جابجایی مسافران به خوبی مدیریت شد


دبیر قرارگاه اربعین استان ایلام ادامه داد: با وجود  حجم سنگین تردد مردم شاهد روان بودن ترافیک در شهرها و مسیرها بودند که اقدامات پلیس راهور و  مشارکت و همکاری پلیس پیشگیری محدودیت‌های ترافیکی اعمال و کمترین مشکلات در حوزه ترددات را داشتیم.

وی گفت: در بحث حمل نقل و جابجایی زائرین اتوبوس به‌اندازه کافی تأمین وهبچ مشکلی در این حوزه نداشتیم  و اقدامات زیرساختی در مرمت جاده‌ها و پل‌ها در کنار محدودیت‌های ترافیکی و حضور پررنگ وموثرپلیس راهور انتقال حجم عظیم زائرین به‌سرعت وباسهولت انجام پذیرفت و حتی ما توانستیم زائرین دارای ویزای قانونی را که در مرز مهران امکان تردد آنان به کشور عراق مقدور نشد را رایگان با اتوبوس سپاه به مرز شلمچه وچزابه انتقال دهیم.

کمبود زائرسرا در مهران

دبیر قرارگاه اربعین استان ایلام ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باید برای ان چاره‌اندیشی و اقدام شود کمبود زائرسرا در شهرهای مسیرتردد بود که ما ناچارا زائرین عزیزی را به توقفگاه‌های شهرهای ایلام ،ایوان،سرابله ،صالح‌آباد و مهران که مساجد و تکایا و اماکن مذهبی بودند انتقال دادیم که فاقد امکانات اسکان زیستی و گرمایشی مناسب نبود که در این حوزه باید اقدامات اساسی صورت بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا