ورزشی

سخندان: یکی از بهترین تیم‌های داوری جهان هستیم

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رضا سخندان در خصوص کسب جایزه بهترین تیم داوری آسیا اظهار کرد: خوشبختانه پیش از این و در این چند سال اخیر عناوین بهترین داور و کمک داور را توانسته بودیم بدست آوریم، اما AFC  برای نخستین بار این جایزه را به تیم داوری ایران اهدا کرد.

 
وی ادامه داد: با توجه به موفقیتی که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵  داشتیم و همچنین قضاوت در فینال‌جام ملت‌های آسیا ،فینال جام باشگاه‌های جهان و فینال بازی‌های المپیک، AFC جایزه بهترین تیم داوری را به علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان تیم داوری  ایران اهداکرد که البته این جایزه متعلق به تمام داواران ایران است.
 
سخندان خاطرنشان کرد: درچند سال گذشته زحمات زیادی را کشیدیم ولی متاسفانه بیشتر افتخارات نصیب چند داور از کشورهای دیگر  می‌شد. خوشحالم که امسال توانستیم بهترین تیم داوری آسیا را از آن خود کنیم.
 
کمک داور بین‌المللی فوتبال عنوان کرد: در حال حاضر در کلاس‌های سالانه AFC که در مالزی در حال برگزاری است، حضور داریم. در گذشته جوایز داوران را در مراسم‌های AFC  اهدا می‌شد ولی امسال در حاشیه برگزاری این کلاس، از بهترین تیم داوری آسیا تقدیر شد.
 
وی در خصوص فعالیت در کنار فغانی و منصوری تصریح کرد: به اعتقاد من یکی از بهترین تیم‌های داوری در سطح جهان هستیم، خوشبختانه در این چند وقت اخیر بازی‌ها را بدون حاشیه و اشتباه قضاوت کرده‌ایم و با ارتباط خوبی که با یکدیگر داریم شرایط مناسبی را فراهم کردهایم و این دو عامل تاثیر زیادی در موفقیت در این چند سال اخیر داشته است.
 
سخندان اضافه کرد: به هیچ عنوان حضور در جام جهانی برایمان قانع کننده نخواهد بود. هدف ما حضور در مراحل بالاتر جام جهانی است. تمرینات خود را دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم فینال جام جهانی را قضاوت کنیم و قطعا قضاوت فینال جام‌جهانی اتفاق خوبی برای جامعه داوری فوتبال ایران خواهد بود.
 
کمک داور بین المللی فوتبال در خصوص قضاوت در فینال المپیک بیان کرد: با توجه به جوی که در ورزشگاه ماراکانا برزیل وجود دارد قضاوت برای داوران سخت بود، با این حال با توجه به عملکردی فوق العاده ای که در تورنمنت‌های گذشته داشتیم، فیفا قضاوت این مسابقه حساس را به تیم داوری ایران سپرد و خوشبختانه عملکرد قابل تحسینی را در این دیدار به نمایش گذاشتیم.
 
وی تصریح کرد: یکی از بهترین قضاوت‌های که در این مدت انجام داده‌ایم فینال المپیک بوده است، امیدوارم بتوانیم در مدت باقی مانده تا جام جهانی تمرینات حرفه‌ای خود را دنبال کنیم تا بتوانیم در شرایط ایده‌آل بدنی قضاوت‌های خود را انجام دهیم.
 
کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم ویژه‌ای از گروه داوری فوتبال ایران تقدیر کرد. در این مراسم از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری که قضاوت‌های خوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی داشتند، تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا