استان

عیان شدن تفاوت اسلام نبوی و اموی پیامد عاشوراست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین صابری اراکی در آیین عزاداری روز اربعین حسینی در مصلی بقیه الله الاعظم(عج)  اظهار کرد: اربعین تجلی شور، شعور، عشق و ایمان است همان حقیقتی که روح پیام عاشورا را تشکیل می دهد.

وی تفاوت واقعه کربلا با سایر جنگ های بشری را در تمایز مفهوم «قیام» و «جنگ» دانست و گفت: در جنگ نوعی توازن از نظر تجهیزات، نفرات و …. باید برقرار باشد اما در قیامی مانند قیام حسینی بدون توجه به این تفاوت ها، حرکت بر اساس پیام و اهداف پایه گذاری می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه به پیامد های عاشورا نیز به اندازه پیام ها باید توجه شود عنوان کرد: حدود ۱۴ قرن از واقعه عاشورا می گذرد  و امروز پیامدهای آن را در ایالت متحده آمریکا و سایر نقاط جهان مشاهده می کنیم.
صابری اراکی، عیان شدن تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام اموی را از پیامدهای عاشورا دانست و بیان کرد: جنانکه امروز تفاوت اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی که در آن آل سعود در پوشش خادم دو حرم شریف جنایت می کنند و بر سر مسلمانان یمنی بمب می ریزند مشهود است.
وی همچنین با تأکید بر لزوم شناخت اهل باطل امروز بیان کرد: حرمله امروز رژیم صهیونیستی است که با قطع کردن برق غزه سبب می شود تا نوزدان نارس ۷ تا ۸ ماهه درون دستگاه جان خویش را از دست بدهند.
 
این مراسم عزاداری در حالی در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) کاشان برگزار شد که در پایان به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان در همایش پیاده روی خانوادگی جاماندگان قافله اربعین جوایز ارزنده ای  شامل ۱۰ کمک هزینه به کربلای معلی و مشهد مقدس و ۲۰ هدیه نفیس فرهنگی اهدا شد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا