استان

حضور ۵۵ هزار کاشانی در راهپیمایی بزرگ اربعین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حمیدرضا مومنیان در حاشیه همایش پیاده روی خانوادگی جاماندگان قافله اربعین اظهار کرد:  امروز در این مراسم معنوی بار دیگر شاهد حضور پرشور مردم دارالمومنین کاشان بودیم که این بار با پای پیاده عمق ارادت خویش به سالار شهیدان نشان دادند.

وی همچنین با اشاره به تشرف گسترده مردم شهرستان کاشان به عتبات عالیات برای حضور در راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: مردم ولایتمدار خطه دارالمومنین مانند سال های گذشته در این مانور اقتدار شیعه حضوری پررنگ داشتند و حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر از مردم این شهرستان در این اجتماع شرکت کرده اند.
همایش پیاده روی جاماندگان قافله اربعین با حضور گسترده عزاداران و شیفتگان حسینی در کاشان برگزار شد.
 
حضور گسترده مردم دارالمومنین و اشک های بی امان عزاداران سالار شهیدان از جمله نکات قابل ذکر دومین همایش پیاده روی خانوادگی «جاماندگان قافله اربعین» در کاشان بود.
در حالی این همایش با شکوه خاصی در دیار مومنان برگزار شد که با حاشیه های جالب و نکات تأمل برانگیز فراوانی نیز همراه بود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:
*با وجود آنکه پاییز کاشان برای نخستین بار آنچنان روی زمستانی خویش را نشان داد که حتی بر اساس برخی پیش بینی ها بارش برف نیز امری محتمل بود اما این عامل هم نتوانست مانع پیوستن مردم کاشان به «جاماندگان قافله اربعین» شود
*ایستگاه های صلواتی و موکب هیئات مذهبی نیز با پخش نذورات خود از عزاداران حسینی پذیرایی می کردند و با گرمای صفای خویش میزبان شرکت کنندگان حاضر در همایش بودند.
*هر چه از آغاز این همایش پیاده روی می گذشت حال و هوای عاشورایی بیشتری بر این مراسم حکمفرما می شد و شبنم اشک ها با شدت افزون تری برگونه ها جاری می شد؛ در این میان آنانی که پس از گذشت مدت ها هنوز توفیق مشرف شدن به کعبه عشق کربلا را نیافته بودند بی تاب تر از سایرین گریه و آه سر می دادند.
*در ویترین این اجتماع باشکوه از هر طیفی نماینده ای به چشم می خورد؛ از مرد و زن تا پیر و جوان از روحانی و استاد دانشگاه تا بازاری و ورزشکار و… همه آمده بودند که بی توجه به اسم و رسم خویش، برای محبوب ترین نام عالم حسین(ع) اشک ماتم بریزند.
*اتوبوس دیابت در طول مسیر میزبان شرکت کنندگان در راهپیمایی بود تا شهروندان بتوانند- در حالی که هنوز از روز جهانی و هفته ملی دیابت مدت زیادی نگذشته-از خدمات پیشگیرانه و یا درمانی رایگان در این زمینه استفاده کنند.
*در این همایش که برخی از مسئولان اجرایی و مدیران شهری حضور داشتند نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز با شرکت در پیاده روی خانوادگی اربعین در این حرکت معنوی همراه «جاماندگان قافله اربعین» شد.
*در پایان همایش پیاده روی خانوادگی جاماندگان قافله اربعین، مراسم عزاداری به مناسبت این روز نیز در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) و به میزبانی آیت الله نمازی برگزار شد.
*اهدای ۳۰ جایزه به شرکت کنندگان در این همایش به قید قرعه شامل پنج کمک هزینه سفر به کربلای معلی، پنج کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و ۲۰ بن خرید کالای فرهنگی یکی از بخش های پایانی این آیین به شمار می رفت.
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا