اجتماعی و فرهنگی

رئیس ستاد اربعین واکنش نشان داد/ماجرای بیمه زائران چه بود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسین ذوالفقاری اظهار داشت: بیمه از ضرورت های سفر اربعین حسینی بود. کدام مسافرت خارجی بدون بیمه انجام می شود. چرا در امور دیگر معتقد به خرج کردن هستیم اما برای سلامتی خودمان در طول سفر اربعین حاضر به پرداخت این هزینه برای تحت پوشش قرار گرفتن نیستیم.  


وی ادامه داد: درست است که افراد بی بضاعت نیز به سفر اربعین رفتند اما بیمارستان های عراق رایگان نیست و مشکلاتی که برای افراد پیش بیاید در صورت بستری شدن و دریافت خدمات نیازمند هزینه کرد است.  

به گفته رئیس ستاد اربعین اگر فردی وارد بیمارستان های عراق شود برای درمان اولیه باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه پرداخت کند. ما سال گذشته با این مشکل مواجه بودیم و تعدادی از زائران به صورت عادی فوت کردند و خانواده آنها هزینه ترخیص جنازه و انتقال آن به ایران را نداشتند.  

ذوالفقاری با بیان اینکه بیمه زائران، مشکلات  خانواده آنها را کاهش داده است، تاکید کرد: در حادثه منا به دلیل اینکه سقف بیمه را کاهش داده بودند،  به خانواده هریک از شهدای این فاجعه ۵۰ میلیون تومان پرداخت شد. در آن زمان انتقاداتم را به سازمان حج و زیارت اعلام کردم که چرا زائران بیمه کامل نشده بودند.  

وی با بیان اینکه هزینه های عجیب و غریبی در کشور و فرهنگ جامعه داریم، گفت: ما سوغات خریدن و برخی فرهنگ های هزینه بر دیگر نیز داریم که آنها را رها کرده و امده ایم به هزینه بیمه که مصداق عینی مشارکت مردمی  در جهت رسیدگی به افراد آسیب دیده است را بیش از حد بزرگ کرده ایم.  
 
به گفته ذوالفقاری برخی دوستان اطلاعات کافی را در مورد بیمه به برخی عزیزان نداده اند و برخی یکطرفه موضوعاتی را مطرح کردند و مدعی شدند هزینه های سفر در حال افزایش است.برخی دلسوزان هم بدون اینکه این موضوع را از ما سوال کنند، آن را رسانه ای کردند. در مورد بیمه زائران ساعت ها در ستاد اربعین و جلسات مختلف بحث هایب کارشناسی انجام شد. 
 
رئیس ستاد اربعین تصریح کرد: سال گذشته تعدادی زائر تصادفات کردند و هنگامی که می خواستیم خسارت آنها را پرداخت کنیم، هیچ سندی نداشتیم.نیرو به عراق اعزام کردیم تا کروکی پلیس را دریافت کند و تحقیق کردیم که این افراد آیا تصادف کرده اند، یا خیر.بنابراین موضوع بیمه در جهت آرامش و جلوگیری از فشارهای عجیب و غریبی است که روی خانواده های آسیب دیده وارد می شود.  

وی با اشاره به حادثه سامرا، گفت: اگر این افراد بیمه نباشند چه اتفاقاتی برای آنها رخ می دهد.مردم با عشق و علاقه نذورات خود را برای کمک به مراسم اربعین پرداخت کردند،حال فقط مشکل بیمه زائران است.  

ذوالفقاری ادامه داد: پس از پایان مراسم اربعین افرادی که نگران هزینه کرد زائران برای بیمه هستند می توانند با شرکت بیمه گذار جلسه برگزار کنند و ببینند آیا برای این شرکت سودی باقی مانده است یا تمامی این دریافتی ها را هزینه کرده است.  

رئیس ستاد اربعین در مورد انتقادات برخی افراد و مسئولان در خصوص وجود رانت در واگذاری بیمه اربعین، گفت: امسال برخلاف سال های گذشته، بیمه اربعین  به صورت برگزاری مناقصه واگذار شد. در سال های قبل بیمه به صورت انحصاری در اختیار یک شرکت بود که امسال اقدام به برگزاری مناقصه کردیم. جالب است که مردم بدانند بیمه گذار قبلی امسال هزینه اعلامی اش سه هزار تومان بیشتر از بیمه فعلی بود و مدت زمان ارائه خدماتش نیز پائین تر بود.  

وی افزود: امیدواریم این شرکت بیمه در مناقصه سال آینده خدماتش را بالا برده و هزینه دریافتی را کاهش دهد تا بتواند بار دیگر زائران اربعین را بیمه کند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا