سیاسی

برای دولت، نظر علما بسیار مهم است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: برای دولت، نظر علما بسیار مهم است و حتی در تعیین استاندار خوزستان نیز نظر علما برای دولت بسیار اساسی بود.

وی با بیان این‌که «مشکلات خوزستان در هیات دولت مطرح شده است»، گفت: موضوع آب خوزستان و مشکلات آب در هیات دولت مطرح است و این موضوع از سوی آقای جهانگیری دنبال شده و رییس‌جمهور بر حل این مشکل تاکید کرده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور یادآور شد: مردم خوزستان در جنگ تحمیلی آسیب‌های بسیاری دیده‌اند و پذیرای رزمندگان دفاع مقدس بودند و دولت باید رفاه مردم خوزستان را فراهم کند. نظرات آیت‌الله شفیعی همیشه مایه خیر و برکت بوده است. حتما فرمایشات آیت‌الله شفیعی در دولت مطرح و به رییس جمهور نیز منتقل خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که «رابطه خوبی بین دولت و علما وجود دارد»، اظهار کرد: همواره آمادگی استفاده از ارشادات علما را داریم.

وی با بیان این‌که شرایط اداره کشور سخت است» ادامه داد: سقوط قیمت نفت فشارهای اقتصادی بسیاری وارد کرده است، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که قرار بود درآمدزا باشد، اکنون درآمدزا نیست و درآمدی ندارد و از محل اعتبارات دولت تامین می‌شود. همچنین قطعنامه‌ها نیز شرایط را سخت کرده بود. سقوط قیمت نفت تنها در کشور ما مشکلاتی ایجاد نکرده است بلکه برای سهام دیگر کشورهای صادرکننده نفت نیز مشکل ایجاد کرده است. عربستان روزانه ۱۰ و نیم میلیون بشکه صادر می‌کند اما مشکلات اساسی دارد. کشور عراق نیز به دنبال استقراض بین‌المللی برای حل مشکل مالی خود است ولی با این حال ما این مشکلات را نداشتیم. تورم بالای ۴۵ درصدی در کشور ما مهار شده و حتی از محل فروش نفت نیز به صندوق توسعه ملی نیز واریز شده است.

امیری با بیان این‌که «حل مشکلات مردم در دستور کار دولت است»، گفت: تاکید رییس جمهور این است که معیشت مردم و اشتغال مردم باید حل شود اما آشنا کردن مردم با واقعیت‌های موجود بسیار مهم است و با توجه به اعتماد مردم به روحانیت این مطلبی است که مورد درخواست از روحانیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا