ورزشی

صدر نشینی ایران با تساوی مقابل سوریه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  دیدار تیم‌های ایران و سوریه در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی فوتبال برگزار شد. این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کلیت نیمه اول:

با توجه به ناهمواری و گل آلود بودن زمین، طبیعی بود که دو تیم نتوانند خواسته‌های تاکتیکی خود را اجرا کنند و مجبور به استفاده از توپ‌های بلند شوند. با این همه شاگردان کارلوس کی‌روش در اکثر دقایق صاحب توپ و میدان بودند و سه بار تا آستانه ورود گلزنی به سوریه پیش رفتند.

کلیت نیمه دوم:

هرچند شرایط زمین در نیمه دوم کمی هبتر از نیمه اول بود ولی بازهم تیم ایران به صورت مشخص نمی‌توانست بازی خودش را ارائه دهد. با این همه سوری‌ها که بیشتر به دنبال وقت کشی بودند به هدف خود که کسب یک امتیاز بود، دست یافتند. بهترین فرصت این دیدار را جهانبخش در دقیقه ۸۷ به دست آورد ولی توپ او با اختلافی اندک راهی اوت شد.
 

ترکیب ایران در این دیدار: سوشا مکانی، میلاد محمدی، جلال حسینی، سعید عزت‌اللهی (عزت الله پورقاز ۷۸)، مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی (رضا قوچان نژاد ۶۰)، علیرضا جهانبخش، اشکان دژاگه (وحید امیری ۶۵) و رامین رضاییان.

ترکیب سوریه در این دیدار: ابراهیم عالمه، احمد الصالح (ظاهر المیدانی ۲۱)، عمرو میدانی، علاء الشبلی، مؤید عجان، خالد المبیض (عمر مصری ۹۰+۲)، تامر الحاج محمد، المواس، عمرو جنیات، عمر خریبین و سنحاریب ملکی (احمد المواس۶۷).

 

گزارش این دیدار به شرح زیر است:

دقیقه ۳: شوت نه چندان محکم مهدی طارمی را دروازه‌بان تیم سوریه در آغوش گرفت.

دقیقه ۱۳: اعلام یک ضربه ایستگاهی برای تیم سوریه فرصت خوبی را برای این تیم ایجاد کرد و اشتباه سوشا مکانی می‌توانست برای سوریه گلی به همراه داشته باشد اما ضربه سر بازیکن تیم سوریه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۵: شوت اشکان دژاگه از پشت محوطه جریمه تیم سوریه با برخورد به مدافع سوریه تغییر مسیر داد و در آغوز عالمه قرار گرفت.

دقیقه ۳۳: چرخش خوب کریم انصاری‌فرد و توپ گیری او، فرصت شوتزنی خوبی را برای او ایجاد کرد ولی شوت او به دلیل ناهموار بودن زمین با کاهش سرعت روبه رو شد و در آغوش دروازه‌بان سوریه قرار گرفت.

دقیقه ۳۸: ارسال یک توپ بلند در محوطه جریمه سوریه فرصت خوبی برای بازیکنان ایران ایجاد کرد ولی عزت اللهی نتوانست از فرصت ایجاد شده استفاده کند و دروازه‌بان سوریه با خروج از دروازه‌، توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۵۲: ضد حمله سوری‌ها فرصت خوبی را برای عمر خریبین ایجاد کرد ولی شوت او به شکل عجیب با اختلافی قابل توجه از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه ۵۴: ارسال خوب رامین رضاییان برای مهدی طارمی با استپ سینه خوب او همراه شد اما شوت او بعد از برخورد به زمین تغییر مسیر داد و از کنار دروازه سوریه راهی اوت شد.

دقیقه ۷۴: ارسال یک ضربه ایستگاهی برای رضا قوچان نژاد با ضربه سر او همراه شد اما مدافع سوریه توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۶: اعلام یک ضربه ایستگاهی برای تیم سوریه پشت محوطه جریمه ایران می توانست قفل دروازه‌ها را باز کند ولی شوت عمر خریبین به شکلی خطرناک از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه ۷۸: ارسال علیرضا جهانبخش روی دروازه سوریه را دروازه‌بان سوریه به سختی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۸۷: یکی از بهترین فرصت های بازی را علیرضا جهانبخش در دقیقه ۸۷ از دست داد. ارسال محمدی برای جهانبخش با ضربه سر او همراه شد ولی این توپ با اختلافی اندک راهی اوت شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا