اجتماعی و فرهنگی

شرط حضور سربازی نرفته‌ها در راهپیمایی اربعین

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سردار ابراهیم کریمی با بیان اینکه ثبت درخواست خروج از کشور مشمولان ساکن استان تهران برای سفرهای زیارتی و سیاحتی به صورت اینترنتی انجام می‌شود، ادامه داد: در تهران نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان وجود ندارد اما مشمولان سایر استان ها نیز با مراجعه حضوری به معاونت وظیفه عمومی مرکز استان خود می‌توانند برای اخذ مجوز خروج از کشور اقدام کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: افراد واجد شرایط که قصد خروج از کشور برای سفرهای زیارتی و سیاحتی دارند، باید با در دست داشتن برگ آماده به خدمت بدون غیبت یا برگه معافیت تحصیلی و کد سخا به  آدرس اینترنتی خدمات وظیفه عمومی مراجعه و در خواست خود را ثبت کنند و مراحل بعد نیز از طریق پیامک به آنان اطلاع داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای دریافت کد سخا باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

کریمی با بیان اینکه متقاضیان باید حسابی را برای واریز وثیقه در یکی از شعب بانک قوامین باز کنند، گفت: متقاضیان ۴۸ ساعت پس از پرداخت اینترنتی وثیقه تعیین شده پیامکی از سوی سازمان وظیفه عمومی دریافت خواهند کرد و علاوه بر آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰ و یا در صورت داشتن گذرنامه از طریق اداره گذرنامه می‌توانند درخواست خود را پیگیری کنند

.
وی میزان وثیقه برای سفرهای زیارتی را سه میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زمان خروج و ورود این افراد از مرزها به اطلاع سازمان وظیفه عمومی ناجا می رسد و آنان پس از بازگشت از کشور می‌توانند وثیقه خود را دریافت کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا به متقاضیان توصیه کرد که برای خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی اربعین اقدامات خود در شهر مبداء انجام داده و بدون اخذ مجوزهای لازم به مرزها مراجعه نکنند.

کریمی همچنین با تاکید بر اینکه مشمولان غایب حق خروج از کشور را ندارند، اظهارکرد:‌ افراد غایب تا زمانی که تکلیف سربازی خود را مشخص نکرده‌اند اجازه خروج از کشور را نداشته و با توجه به اینکه بانک اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی ناجا در مرزها مستقر است به این افراد اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد.

وی درپایان به تمامی متقاضیان سفر به عتبات توصیه کرد که حتما گذرنامه و ویزای معتبر کشور عراق را داشته باشند و افزود: مشمولان غیرغایب نیز باید ویزای معتبر دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا