استان

تردد در مسیر مرزهای چذابه و شلمچه به کندی انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سرهنگ رضا دولتشاهی رییس پلیس راه خوزستان گفت:  اکنون محورهای خوزستان بسیار شلوغ است و جاده‌ها تراکم زیادی دارند.

دولتشاهی افزود:‌ هم‌اکنون ترافیک در محور اهواز ـ ‌اندیمشک نیمه‌سنگین است و محور اهواز به باغملک و ایذه نیز محور پرترافیکی شده است، در جاده های منتهی به مرزها نیز ترافیک سنگین  و روان است.

وی گفت:‌ با این وجود این‌که ترافیک در جاده‌های خوزستان سنگین است، تردد در همه مسیرها انجام می‌شود و مشکل خاصی در رفت و آمد خودروها نداریم. تنها در خود مرزهای چذابه و شلمچه و در محدوده تقریبا ۵ کیلومتری به این دو مرز در محورهای بستان تا چذابه و خرمشهر تا شلمچه،‌ به دلیل تراکم زیاد خودروها و مسافربرهای شخصی و اتوبوس‌های مسافربری، ترافیک سنگین است و تردد به کندی انجام می‌شود.

رییس پلیس راه خوزستان اظهار کرد:‌ همکاران ما در این دو مسیر حضور دارند و کار رهاسازی ترافیک را انجام می‌دهند؛ ترافیک در مقاطعی در دو محور بستان تا چذابه و خرمشهر تا شلمچه قفل می‌شود که البته این وضعیت به صورت مقطعی است.

وی افزود:‌ ورود زائران به تدریج انجام می‌شود ولی اکنون میزان خروج از کشور از دو مرز چذابه و شلمچه بیشتر است و روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر از این دو مرز خارج می‌شوند. با این حال شاهد بازگشت زائران نیز هستیم و روز گذشته از مرز شلمچه ۱۱ هزار زائر و روز قبل از آن نیز ۹ هزار زائر به کشور بازگشتند. با این وجود در روزهای آینده شاهد کاهش روند خروج زائران و افزایش روند ورود خواهیم بود. انتظار داریم که تا روز پنجشنبه و جمعه هم ورود و هم خروج افزایش زیادی داشته باشد و سیل مردم بومی خوزستان را نیز در این روزها به سوی مرزها خواهیم داشت که در پی این وضعیت، حتما شاهد ترافیک بسیار سنگینی در این دو مرز خواهیم بود.

وی ادامه داد: ‌از روز جمعه خروج زائران کاهش یافته و موج ورود آغاز می‌شود و از هم‌اکنون تمهیدات برای ورود زائران اندیشیده شده و ساماندهی روند بازگشت و وضعیت استقرار اتوبوس‌های مسافربری در مرزهای خوزستان برای خروج زائران از استان و بازگشت به مقاصد در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا