شورای شهر

باید به شعور مردم احترام گذاشت/بعضی ها می خواهند فضای شورا سیاسی شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حبیب کاشانی در گفت و گو با خبرنگار شوراآنلاین درباره عملکرد شورای چهارم گفت:به اعتقاد من شورای چهارم تجربه جدیدی به لحاظ تعاملات سیاسی بود و تجمیعی از تفکرات مختلف سیاسی صورت گرفته بود که می تواند الگوی مناسبی برای سایر سازمان ها، نهادها و حتی دولت باشد که بتوانند با استفاده از تفکرات مختلف سیاسی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم گام بردارند.

وی افزود:اداره شهر تهران با جغرافیایی بیش از ۷۵۰ کیلومتر و جمعیتی بالغ بر ۱۲ میلیون نفر باوجود کمبود امکانات مالی و عدم حمایت های دولت بخصوص در بحث حمل و نقل عمومی و مترو واقعا کار سختی است. اما خوشبختانه شاهد بودیم که بطور مثال در بحث مترو انقلاب عظیمی صورت گرفت و خطوط زیادی بهره برداری شد و یا در آستانه بهره برداری است. 

کاشانی در خصوص نقش نظارتی شورای شهر تهران بر مدیریت شهری گفت:به نظر من در بحث نظارتی هر ۳۱ عضو شورای شهر تهران این وظیفه را بر گردن دارند و اینطور نیست که این وظیفه فقط بر عهده کمیسیون نظارت و اعضای این کمیسیون باشد.

وی در خصوص حواشی اخیر شورای شهر تهران گفت:تقریبا ۱۴ سال است که تجربه حضور در شوراتی شهر تهران را دارم و به نظرم این حواشی کاملا هدایت شده است و برخی ها نمی خواهند که شورای چهارم به سلامت  و خوشی به پایان برسد. بطور مثال ما در شورای سوم و با حضور آقایان مسجد جامعی و نجفی و خانم ابتکار شاهد تفکرات سیاسی مختلف بودیم و اختلاف نظرهای زیادی هم بود اما به هیچ وجه شاهد چنین تنش هایی نبودیم و اتفاق خاصی در آن دوران رخ نداد. بازهم تاکید می کنم که واقعا عده ای از بیرون تلاش می کنند تا شورای چهارم سرنوشتی مانند شورای اول پیدا کند.

 

کاشانی در خصوص پیش بینی اش از ترکیب شورای پنجم گفت:به نظر من فضای سیاسی انتخابات شوراها و مجلس کاملا متفاوت است و انتخابات شوراها نمی تواند رنگ و بوی سیاسی به خودش بگیرد. باید به شعور و انتخاب مردم احترام گذاشت و اجازه داد افرادی که از نگاه مردم برای شهر و مدیریت شهر کارآیی لازم را دارند انتخاب شوند.هرچند که عده ای از بیرون شورا تلاش می کنند تا فضای شورا را سیاسی کنند اما خب قطعا این انفاق نخواهد افتاد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا