اجتماعی و فرهنگی

اعلام زمان نهایی شدن لیست اصولگرایان در انتخابات شوراها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدرضا باهنر دبیر جامعه اسلامی مهندسین بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به شهادت خبرنگار محسن خزایی گفت: امید داریم راه این عزیزان بزرگواری همواره در کشور فروزان و پر اشتعال باشد. هر علمی که از دست سرداری می افتد سرداران بسیاری جایگزین می شوند.

وی با بیان اینکه تلاش ما رسیدن به وحدت است و استراتژی رقیب شکستن وحدت ماست، گفت: ما کمبود کاندیدا نداریم از کسانی که تلاش می کنند و در کنار زمین در حال گرم کردن خود هستند درخواست می کنیم کنار بکشاند. تکثیر کاندیداها به نفع نیست.

وی گفت: اصلاح طلبان از روحانی عبور نخواهند کرد اگر حرفی هم زده می شود برای سهم خواهی است.

این فعال سیاسی افزود: برخی نیروها قبلا خود را آزموده اند و آرایی که توانستند جلب کنند قابل توجه نبوده است. البته ما فعلا نه سلبی و نه ایجابی بر کسی تمرکز نمی کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: ما باید به فردی برسیم که محبوبیت و رای آوری و تخصص وی حداکثری باشد.

باهنر اضافه کرد: قالیباف با سایر کاندیداها فرق می کند و طبیعی است ایشان در جرگه بقیه کاندیداها مقایسه نمی شود چون همیشه رای قابل توجهی داشته است.

وی گفت: اگر زمانی یک جناح به یک جمع بندی برسد که کارآمدی روحانی بیشتر از سایر کاندیداهاست منطقی است که از آقای روحانی حمایت کند اما این اگر برای اصولگرایان اتفاق نمی افتد.

باهنر تصریح کرد: جز ایده آل های ماست که تا پایان ماه صفر کاندیدای خود را معرفی کند اما فکر. نمی کنم به این سرعت کاندیدای ما روشن شود. این به خاطر تجربه های گذشته است انتخابات در کشور. در دو ماه آخر گرم می شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره اینکه با قالیباف و لاریجانی دیداری برای انتخابات داشتید، بیان کرد: نه با هیچ کدام. اما شرط قالیباف مبنی براینکه اگر همه با هم اجماع کنند کاندیدا می شوم، شرط معقولی است چون اگر دو یا سه نفر  باشند آرا را خراطی می کنند.

وی اظهار داشت: لاریجانی خود کاندیدا نخواهد شد اما قریب به یقین از کاندیدایی که اصولگرایان بر آن اجماع کنند حمایت خواهد کرد.

باهنر درباره حاکمیت دوگانه در کشور گفت: درباره مسئولیت های رئیس جمهور باید گفت براساس قانون رئیس جمهور در قوه مجریه مسئول اجرای قانون اساسی است. در این باره در شورای نگهبان بحث های بسیاری شده است. رئیس جمهور اختیار دخالت در مصوبات مجلس یا حیطه قوه قضائیه را ندارد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: اینکه با تمسک به قانون اساسی بتواند بر رفتار سایر قوا تاثیر بگذارد چنین اختیاری را ندارد.

باهنر درباره سازوکار وحدت اظهار داشت: تلاش های بسیاری در حال شکل گیری برای وحدت اصولگرایان است و به سرعت به سمت جمع بندی پیش می رود که امیدواریم سازوکار سازمان رای تا پایان ماه صفر مشخص شود.

باهنر تصریح کرد: اگر دنبال بنای جدید و تخریب بناهای سابق باشیم هزینه بی جاست. باید با سازوکار گذشته احزاب بیشتر را زیر چتر وحدت جمع کنیم.

وی رشد اقتصادی و رونق و اشتعال را مهمترین مطالبه از دولت دانست و گفت: دولت باید به این دو خواسته ملت پاسخ دهد.

باهنر اضافه کرد: تغییر وزرا در این راستا نبود و بیشتر در فضای تغییر برای زمین رقابت بود.

وی گفت: تصور من این است که اگر دولت روحانی تا پایان سال قدم ملموس برای بیکاران و فعالان اقتصادی برندارد جلب آرا سخت بوده و ریزش آرا وی بیش از رویش های آن خواهد بود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد: درباره لیست کاندیداهای شورای شهر برنامه ها شروع شده اما از نظر رای آوری و شعارها باید سبک سنگین شوند تا از بین لیست موجود به ۲۱ نفر برسیم.

باهنر افزود: لیست شورا به زودی نهایی می شود.

وی درباره اینکه وحدت اصولگرایان ممکن است باعث ریزش آرا شود، خاطرنشان کرد: باید دقت کرد کاندیدای مورد نظر جذاب باشد تا قابلیت رای آوری داشته باشد.

باهنر تصریح کرد: اگر کاندیدا معقول، محبوب و کارآمد باشد وحدت موجب تراکم آرا می شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره شعار تبلیغاتی ترامپ در خصوص پاره کردن برجام اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برجام را امضا کرده است. برگشت به قبل از برجام همیشه یکی از گزینه های روی میز ماست.   اینکه آمریکا بخواهد یک طرفه آن را زیر پا بگذارد شدنی نیست چون این یک قطعنامه بین المللی است.

باهنر افزود: ترامپ فهمیده که حرف های قبل از انتخابات را بعد از انتخابات نمی تواند بزند اما به هر حال ما آمادگی داریم که دوباره سانتریفوژهایمان را به کار اندازیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بیان کرد: اگر آمریکا یا اروپا بخواهد برجام را به بازی برد باخت تبدیل کنند ما آمادگی داریم.

وی درباره مثبت و منفی بودن ترامپ اظهار داشت: انتخابات اخیر آمریکا برای ما خوب بود. اما انتخاب هر کدام برای ما فرقی نمی کند.

باهنر گفت: ما طرفدار شلوغی های آمریکا نیستیم. بخشی از این اعتراضات را حاکمیت برای تخلیه عقده های درونی جامعه مدیریت می کند اما در حقیقت ستون های لیبرال دموکرات در حال لرزش است و مسیری را طی می کند که سیستم کمونیست و سوسیالیست رفت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا