اجتماعی و فرهنگی

در جلسه شهردار با رئیس مجلس ملی مجارستان چه گذشت؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری به منظور افزایش همکاری ها بین تهران و بوداپست، بیان داشت: سابقه مثبتی در زمینه همکاری های حمل و نقلی بین تهران و بوداپست وجود دارد و در آینده نیز می توانیم در حوزه مسائل اقتصادی، صنعتی و در بحث ریلی و اتوبوس همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

شهردار تهران همچنین به روند نوسازی و مدرن سازی ناوگان اتوبوس های برقی تهران اشاره کرد و گفت: در سفری که به مجارستان داشتیم تمرکز اصلی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و گسترش همکاری های مشترک بود. بر این اساس امیدوارم بتوانیم در زمینه حمل و نقل و سایر حوزه های شهری نیز تعاملات خوبی داشته باشیم.

قالیباف تصریح کرد: اگر ارتباطات فرهنگی و توریستی بین دو شهر تهران و بوداپست ایجاد شود، در گام بعدی زمینه توسعه فرهنگی و علمی به منظور گسترش ارتباطات متقابل فراهم می شود.

همچنین لاسلو کُوور (László Kövér) رئیس مجلس ملی مجارستان نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به رشد همکاری اقتصادی بین دو کشور اظهارکرد: پس از سفر نخست وزیر مجارستان به ایران همکاری های دو کشور افزایش پیدا کرده و این تعاملات در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی سیاست کشور مجارستان را بازگشایی به سمت شرق دانست و گفت: همکاری ایران و مجارستان در بین کشورهای مختلف آسیایی بسیار چشمگیر است و در این میان گفت و گو بین اتاق های بازرگانی بیش از هر چیز به تحکیم همکاری ها کمک می کند.

رئیس مجلس ملی مجارستان در ادامه عنوان داشت: خواهرخواندگی بین شهرها زمانی می تواند کارایی مثبتی داشته باشد که شرکت های خصوصی دو کشور به صورت مستقل وارد عمل شوند و بین بخش خصوصی گفتگو و همکاری شکل بگیرد.

لاسلوکُوور تاکیدکرد: تحقیقات مختلف فرهنگی، شرق شناسی و ایران شناسی که در مجارستان صورت گرفته می تواند دو ملت را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کند.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری بین موسسات آموزش عالی دو کشور و بورسیه متقابل دانشجویی، خواستار گسترش همکاری های اقتصادی خصوصا در زمینه اتوبوس سازی بین تهران و مجارستان شد.

رئیس مجلس ملی مجارستان در پایان به پیشرفت های اخیر تهران اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به همه اهداف مد نظر به منظور رشد پایتخت به شهردار تهران تبریک می گویم. همانطور که تاکنون توانستید شهر را رشد دهید، امیدوارم این ترقی همچنان ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا