اجتماعی و فرهنگی

گلایه وزیر بهداشت از بعضی از مسولان کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دکتر سیدحسن هاشمی درباره اهمیت "تجمیع بیمه‌ها" در نظام سلامت، گفت: مهم است که نظام پرداخت و حمایت مالی از مردم در حوزه سلامت که در مبحث "اقتصاد سلامت" خلاصه می‌شود، سامان پیدا کند.

وی در این باره افزود: متاسفانه برخی‌ها این موضوع را که در مراقبت از سلامتی مردم نقش بسیار مهمی دارد، شخصی، سیاسی یا مبحثی بین دو دستگاه (وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه) منظور می‌کنند؛ البته بیشتر این مباحث هم حاشیه‌سازی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آنچه که مردم از حکومت می‌خواهند، توجه به سلامتی‌شان است و ارایه خدماتی که در شان‌ آنها باشد؛ کاری هم به این ندارند که به لحاظ ساختاری بیمه‌ها کجا هستند و مسوولیت‌شان با کیست.

وی افزود: البته حرف ما هم همین است. همواره گفته‌ایم که مدیریت نظام سلامت یک علم است و بیمه هم بخشی از آن است؛ دنیا نیز تجربه‌های موفق و خوبی در این زمینه دارد و این موضوع، بحث جدیدی نیست. بنابراین ما هم باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم و ببینیم آنها چه کرده‌اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما نیز در کشورمان سلیقه‌پردازی نکنیم و مسیری را برویم که بقیه مردم دنیا از آن سود برده‌اند. امیدوارم مسوولانی که باید در این موضوع تصمیم بگیرند و مردم به آنها اعتماد کرده و رای داده‌اند تا از حقوق‌شان دفاع کنند، بتوانند تصمیم درستی را اتخاذ کنند.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره ارتباط‌ وزارت بهداشت با وزارت رفاه، گفت: ارتباط‌مان خوب است؛ ما طلبکاریم آنها هم بدهکارند، رابطه بین طلبکار و بدهکار آن هم طلبکاری بیش از یک سال، به هر شکلی که هست، رابطه ما هم با وزارت رفاه به همان شکل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا