ورزشی

جهانگیری از لزوم سیاست‌گذاری مناسب در بخش ورزش گفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در آیین تکریم وزیر سابق و معارفه وزیر جدید ورزش و جوانان اظهار داشت: آقای گودرزی در دوره مسئولیت خود صادقانه و با تلاش شبانه روزی آنچه در توان داشت در خدمت عرصه ورزش و جوانان گذاشت.


معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امیدوارم آقای سلطانی‌فر که از چهره‌های آشنا و مدیر با سابقه در مسئولیت‌های مختلف است، در مسئولیت جدید بتواند همانند گذشته منشأ خدمات به کشور باشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: این وزارتخانه به دلیل ویژگی‌های خاص و اهمیت حوزه ورزش و جوانان باید بتواند خود را با تحولات روز دنیا هماهنگ کرده و برنامه‌های ورزش و جوانان را با نگاهی علمی و دقیق دنبال کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جامعه ایرانی جامعه‌ای جوان است، تصریح کرد: فضای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجرایی کشور باید فهم درستی از جامعه جوان و اقتضائات آن داشته باشد و سازوکاری طراحی کند که قادر باشد به نیازهای جامعه جوان کشور پاسخ دهد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه ورزش در جهان امروز بر همه عرصه ها تأثیرگذار است گفت: ورزش بر سیاست، اقتصاد، فرهنگ و همه شئونات کشور تأثیر تعیین کننده دارد و این یعنی دولت باید سیاستگذاری مناسبی در بخش ورزش انجام دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید با جدیت به جامعه جوان کشور بپردازیم و مسائل مرتبط با جوانان را ساماندهی کنیم، افزود: آقای سلطانی‌فر باید به موضوع جوانان به عنوان یک موضوع جدی توجه کند و حل مسائل مرتبط با جوانان را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: جمعیت جوان بخش زیادی از جامعه ایرانی را تشکیل می‌دهد و جوانان سهم تعیین کننده‌ای در کشور دارند، به همین دلیل رسیدگی به مسائل جوانان باید با سازوکارهای مناسب دنبال شود.

جهانگیری در ادامه از ورزشکاران به عنوان گروه‌های مرجعی یاد کرد که مورد توجه مردم هستند و گفت: ورزشکاران می‌توانند به جامعه نشاط دهند و خودشان نیز به عنوان سفیران امید در میدان‌های ورزشی حضور داشته باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به عرصه ورزش و جوانان کشور دارد، اظهار امیدواری کرد سلطانی فر وزیر جدید این وزارتخانه بتواند مسیر گذشته را با سرعت هر چه بیشتر ادامه دهد و دولت نیز در این مسیر کمک خواهد کرد.

جهانگیری با قدردانی از جوانان و ورزشکاران کشور که در میدان‌های مختلف ورزشی و علمی برای کشور افتخار کسب می‌کنند، قدردانی کرد و گفت: علی رغم محدودیتهای موجود در بودجه، دولت در حد وسع به بخش ورزش و جوانان کمک خواهد کرد.

در این مراسم وزیر سابق ورزش و جوانان گفت: کار ما همانند دوی امدادی است که ادامه مسیر به آقای سلطانی فر واگذار شده و امیدوارم ایشان بتواند این مسیر را بهتر از گذشته ادامه دهد.

وزیر جدید ورزش و جوانان هم گزارشی از برنامه های خود برای این وزارتخانه ارائه کرد و به تشریح روش های اجرایی و برنامه های مدیریتی خود برای فعالیت وزارت ورزش و جوانان پرداخت .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا